[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: فرایند ارزیابی مقالات :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی
اطلاعات نشریه
آرشیو مجله و مقالات
عملکرد فصلنامه
برای نویسندگان
برای داوران
ثبت نام و اشتراک
تماس با ما
تسهیلات پایگاه
اطلاعیه
پیام ها
::
نمایه های مجله آموزش عالی ایران




















 

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: بانک ها و نمایه نامه ها
:: پربازدیدترین مقالات
:: فرم تعارض منافع و اصالت مقاله مجله آموزش عالی ایران
:: تعداد نویسندگان، سازمان های مشارکت کننده و داوری های ۱۴۰۰
:: راهنمای تنظیم مقالات فصلنامه آموزش عالی ایران
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..
آرشیو مجله

  • سال 1401
  • سال 1400
  • سال 1399
  • سال 1398
  • سال 1397

  • [ 0-5 از 13   بعدی ]

    ..
    :: دوره 4، شماره 2 - ( 1391 ) ::
    Browse هنوز هیچ نسخه نشریه‌ای توسط مدیر سیستم انتشار نشریه در پایگاه ایجاد نشده است.
    برای مشاهده یا دریافت اطلاعات مقالات به صورت XML اینجا را کلیک کنید.
    :: دوره 4، شماره 2 - ( 1391 ) ::
    جلد 4 شماره 2 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
    ارائه یک مدل جامعه شناختی به منظور افزایش تولید علمی در اجتماعات علمی (مطالعه موردی دانشگاه اصفهان)  
    رسول ربانی1، علی ربانی2، زهرا ماهر2
    1- با کمال تأسف مطلع شدیم که جناب آقای دکتر رسول ربانی به رحمت خدا پیوسته است. فصلنامه آموزش عالی ایران بدین ترتیب مراتب تأثر و تأسف خود را از فقدان این همکار ارجمند ابراز می دارد.
    2- دانشگاه اصفهان
    چکیده:   (4453 مشاهده)

    تاریخ دریافت: 02/08/1390

    تاریخ پذیرش: 17/12/1390

    چکیده

    پژوهش حاضر با هدف بررسی و شناخت دقیق و علمی‌عوامل جامعه شناختی مؤثر بر تولید علمی‌اعضای اجتماعات علمی‌دانشگاه اصفهان صورت گرفته است.

    در ابتدا رویکردهای مختلف مورد استفاده در مطالعه تولید علمی‌و همچنین مفهوم و تاریخچه اجتماع علمی‌ مورد بررسی قرار گرفته ، سپس عوامل مؤثر بر تولید علمی‌از دیدگاه نظریه پردازان اجتماع علمی‌(همچون رندل کالینز ،‌هاگستروم ، کوهن ، لاتور و ولگار) شناسایی شده است.

    روش تحقیق در‌این پژوهش از نوع پیمایش می‌باشد و از شیوه نمونه گیری سهمیه‌ای استفاده شده است. جامعه آماری، کلیه اعضای هیئت علمی‌، دانشجویان دکترا و دانشجویان سال دوم کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان در سال تحصیلی 90– 1389 می‌باشند که تعدادشان برابر با 2865 نفراست و از میان آنها 340 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند.

    مهم­ترین نتایج ‌این پژوهش عبارتند از: در میان گروه‌های تحصیلی، گروه علوم پایه بالاترین میزان تولید علمی‌و گروه فنی و مهندسی پایین­ترین تولید علمی ‌را به خود اختصاص داده­اند. متغیرهای «میزان تعاملات و ارتباطات» ، «انرژی احساسی» و «اجماع معرفتی» نیز یک رابطه مثبت و معنادار را با تولید علمی ‌نشان می‌دهند. اما در مدل رگرسیونی متغیر «فضای توجه نمادین» تأثیرگذاری معناداری را بر تولید علمی‌ نشان نداد و از معادله حذف شد. مدل معادله ساختاری تدوین شده نیز شاخص­های برازش مطلوبی را کسب کرد و به این ترتیب می­تواند به عنوان یک مدل پیشنهادی به منظور افزایش تولید علمی در دانشگاه­ها ارائه شود.

    واژه‌های کلیدی: تولید علمی، اجتماع علمی، شعایر تعاملی، انرژی احساسی، فضای توجه نمادین، اجماع معرفتی.  
    متن کامل [PDF 1110 kb]   (843 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1395/12/22 | پذیرش: 1395/12/22
    ارسال نظر درباره این مقاله
    نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

    CAPTCHA


    XML     Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:


    ربانی رسول، ربانی علی، ماهر زهرا. ارائه یک مدل جامعه شناختی به منظور افزایش تولید علمی در اجتماعات علمی (مطالعه موردی دانشگاه اصفهان)  . آموزش عالی ایران. 1391; 4 (2)

    URL: http://ihej.ir/article-1-634-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 4، شماره 2 - ( 1391 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    مجله آموزش عالی ایران Iranian Higher Education
    Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 76 queries by YEKTAWEB 4624