دوره 7، شماره 1 - ( 1394 )                   جلد 7 شماره 1 صفحات 44-30 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

مرادی کیوان، عباس پور عباس، هماینی دمیرچی امین، آرائی محمود. ارزیابی رضایت کارکنان از سیاست‌های توسعه سرمایه انسانی در دانشکده-های علوم رفتاری و اجتماعی دانشگاه. آموزش عالی ایران. 1394; 7 (1) :30-44

URL: http://ihej.ir/article-1-565-fa.html


1- دانشگاه علامه طباطبایی
2- دانشگاه تهران
چکیده:   (6132 مشاهده)

تاریخ دریافت:25/11/1393

تاریخ پذیرش:25/05/1394

چکیده

ﻫﺪف پژوهش ﺣﺎﺿﺮ، ارزیابی سیاست­های توسعه سرمایه انسانی در دانشکده­های علوم رفتاری و اجتماعی دانشگاه تهران است. روش پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه‌ی گردآوری داده­ها توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه‌ی آماری شامل کلیّه کارشناسان دانشکده­های علوم رفتاری و اجتماعی دانشگاه تهران می­باشد، که تعداد آن‌ها برابر با 163 نفر است؛ بنابراین، 142 کارشناس از این دانشکده­ها از طریق نمونه­گیری طبقه­ای متناسب انتخاب شدند. آن‌ها پرسشنامه سیاست­های توسعه سرمایه انسانی لای ون (2007) را کامل کردند. برای روایی پرسشنامه از تحلیل عاملی تأییدی بهره گرفته شد. شاخص­های تحلیل عاملی نشان دادند که پرسشنامه برازش خوبی دارد. پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از آلفای کرونباخ (877/0) گرفته شد. داده­ها با استفاده از آزمون‌هایتی تست تک نمونه­ای و آنوای یک­طرفه تحلیل شدند. یافته­ها نشان داد که: 1) داﻧﺸﻜﺪه مدیریت در متغیر سیاست­های توسعه سرمایه انسانی دارای ﺑﻴﺸــﺘﺮﻳﻦ ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ اﺳﺖ و داﻧﺸﻜﺪه اﻗﺘﺼﺎد دارای ﻛﻤﺘﺮﻳﻦ ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ می­باشد. 2) بین دانشکده­های علوم رفتاری و اجتماعی دانشگاه تهران ازلحاظ سیاست­های توسعه سرمایه انسانی و ابعاد تشکیل‌دهنده‌ی آن (سیاست­های تأمین آموزش و توسعه، نظارت و راهنمایی مدیر و فرصت­های آموزش و توسعه) تفاوت معناداری مشاهده نشد.

متن کامل [PDF 749 kb]   (1200 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/12/14 | پذیرش: 1395/12/14

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.