[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: فرایند ارزیابی مقالات :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی
اطلاعات نشریه
آرشیو مجله و مقالات
عملکرد فصلنامه
برای نویسندگان
برای داوران
ثبت نام و اشتراک
تماس با ما
تسهیلات پایگاه
اطلاعیه
پیام ها
::
نمایه های مجله آموزش عالی ایران




















 

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: بانک ها و نمایه نامه ها
:: پربازدیدترین مقالات
:: فرم تعارض منافع و اصالت مقاله مجله آموزش عالی ایران
:: تعداد نویسندگان، سازمان های مشارکت کننده و داوری های ۱۴۰۰
:: راهنمای تنظیم مقالات فصلنامه آموزش عالی ایران
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..
آرشیو مجله

  • سال 1403
  • سال 1402
  • سال 1401
  • سال 1400
  • سال 1399

  • [ 0-5 از 15   بعدی ]

    ..
    :: دوره 12، شماره 3 - ( 1399 ) ::
    Browse هنوز هیچ نسخه نشریه‌ای توسط مدیر سیستم انتشار نشریه در پایگاه ایجاد نشده است.
    برای مشاهده یا دریافت اطلاعات مقالات به صورت XML اینجا را کلیک کنید.
    :: دوره 12، شماره 3 - ( 1399 ) ::
    جلد 12 شماره 3 صفحات 199-174 برگشت به فهرست نسخه ها
    افزایش اثربخشی آموزش های عالی مهارتی با ارائه روش های جدید آموزش دروس آزمایشگاهی و کارگاهی- مطالعه موردی رشته مهندسی برق
    امیر خالدیان
    دانشگاه فنی و حرفه ای ، akhaledian@mail.kntu.ac.ir
    چکیده:   (3284 مشاهده)
    آموزش عالی مهارتی به دلیل تربیت نیروی متخصص صنایع، یکی از ارکان توسعه پایدار هر کشور است. بخش عمده و مهم آموزش ­های عالی مهارتی، دروس آزمایشگاهی و کارگاهی است که در آن، دانشجو از نزدیک با ابزارها و تجهیزات مرتبط با رشته تحصیلی خود آشنا می ­شود و مباحثی که به ­طور نظری مورد مطالعه قرار داده، در عمل نیز می­ آموزد. از چالش­ های دروس عملی، می­ توان به هزینه بالای تجهیز یا بروزرسانی آزمایشگاه­ ها و کارگاه­ ها اشاره کرد. همچنین کمبود تعداد تجهیزات موجود به نسبت تعداد دانشجویان، زمان کافی را در اختیار مدرس و دانشجو قرار نمی ­دهد تا فرآیند یادگیری به طور کامل انجام شود. در این مقاله با در نظر گرفتن محدودیت­ های اشاره شده، رویکردهای جدیدی از آموزش عالی مهارتی با تاکید بر دروس آزمایشگاهی و کارگاهی ارائه می ­شود. این رویکردها با بهره­ گیری از جدیدترین فناوری­ های ارتباطی، آن­ها را در خدمت آموزش ­های مهارتی بکار می­ گیرند. با معرفی الگوهایی نظیر واقعیت افزوده، شبیه­ سازی نرم­ افزاری، آموزش گروهی و آموزش مجازی و ملزومات پیاده ­سازی آن­ها، تاثیر هریک از روش ­ها در افزایش اثربخشی آموزش ­های عالی مهارتی تبیین می­ شود. در نهایت با مطالعه موردی رشته مهندسی برق، هریک از روش­ های کمک آموزشی معرفی شده بر اساس شاخص­ هایی نظیر در دسترس بودن، هزینه تجهیزات و پیاده ­سازی، تاثیر در ارتقای سطح یاددهی و پوشش دادن سرفصل آموزشی مورد تحلیل و ارزیابی قرار می­ گیرند.
    واژه‌های کلیدی: آموزش مهارتی، واقعیت افزوده، شبیه‌سازی نرم افزاری، آموزش گروهی، آموزش مجازی
    متن کامل [PDF 1098 kb]   (1385 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1400/6/20 | پذیرش: 1400/7/4
    ارسال پیام به نویسنده مسئول

    ارسال نظر درباره این مقاله
    نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

    CAPTCHA


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    Khaledian A. Increasing the effectiveness of higher skills training by providing new methods of teaching laboratory and workshop courses - Case study of electrical engineering. ihej 2020; 12 (3) :174-199
    URL: http://ihej.ir/article-1-1751-fa.html

    خالدیان امیر. افزایش اثربخشی آموزش های عالی مهارتی با ارائه روش های جدید آموزش دروس آزمایشگاهی و کارگاهی- مطالعه موردی رشته مهندسی برق. آموزش عالی ایران. 1399; 12 (3) :174-199

    URL: http://ihej.ir/article-1-1751-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 12، شماره 3 - ( 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    مجله آموزش عالی ایران Iranian Higher Education
    Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 73 queries by YEKTAWEB 4660