دوره 6، شماره 1 - ( 1393 )                   جلد 6 شماره 1 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

یوسفی اقدم رحیم. تأثیر فرهنگ سازمانی گروه های آموزشی بر رعایت اخلاق علم. آموزش عالی ایران. 1393; 6 (1)

URL: http://ihej.ir/article-1-578-fa.html


دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده:   (6165 مشاهده)

تاریخ دریافت:  20/08/1391

تاریخ پذیرش:  03/12/1392

چکیده

تحقیق حاضر به بررسی تأثیرات فرهنگ سازمانی گروه­های آموزشی بر پیروی دانشجویان تحصیلات تکمیلی از اخلاق علم می­پردازد. ابتدا با استفاده از نظریه شناختی- اجتماعی مدلی­ برای تشخیص مکانیزم­های اساسی تاثیرگذار بر فرایند رعایت اخلاق علم در گروهای آموزشی ارائه شد. سپس با روش پیمایش و با استفاده از نمونه­گیری خوشه­ای و نمونه­گیری متناسب با حجم (PPS)،  داده­ها جمع آوری شدند. تحلیل یافته­ها نشان می­دهد که اولاً وضعیت فرهنگ سازمانی در ابعاد مختلف در دانشگاه­های مورد مطالعه چندان مطلوب نیست، دوماً فرهنگ سازمانی  تاثیراتی مستقیم بر روی رعایت اخلاق علم دانشجویان تحصیلات تکمیلی دارد، یعنی با افزایش سطح مطلوبیت فرهنگ سازمانی گروهای آموزشی میزان رعایت اخلاق علم بیشتر می­شود. معادله­ی رگرسیونی نیز با متغیرهای در نظر گرفته شده توانستند 28 درصد از تغییرات متغیر وابسته را تبیین کنند.

متن کامل [PDF 915 kb]   (1682 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/12/15 | پذیرش: 1395/12/15

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.