[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: فرایند ارزیابی مقالات :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی
اطلاعات نشریه
آرشیو مجله و مقالات
عملکرد فصلنامه
برای نویسندگان
برای داوران
ثبت نام و اشتراک
تماس با ما
تسهیلات پایگاه
اطلاعیه
پیام ها
::
نمایه های مجله آموزش عالی ایران




















 

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: بانک ها و نمایه نامه ها
:: پربازدیدترین مقالات
:: فرم تعارض منافع و اصالت مقاله مجله آموزش عالی ایران
:: تعداد نویسندگان، سازمان های مشارکت کننده و داوری های ۱۴۰۰
:: راهنمای تنظیم مقالات فصلنامه آموزش عالی ایران
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..
آرشیو مجله

  • سال 1402
  • سال 1402
  • سال 1401
  • سال 1400
  • سال 1399
  • سال 1398

  • [ 0-5 از 14   بعدی ]

    ..
    :: دوره 7، شماره 1 - ( 1394 ) ::
    Browse هنوز هیچ نسخه نشریه‌ای توسط مدیر سیستم انتشار نشریه در پایگاه ایجاد نشده است.
    برای مشاهده یا دریافت اطلاعات مقالات به صورت XML اینجا را کلیک کنید.
    :: دوره 7، شماره 1 - ( 1394 ) ::
    جلد 7 شماره 1 صفحات 44-30 برگشت به فهرست نسخه ها
    ارزیابی رضایت کارکنان از سیاست‌های توسعه سرمایه انسانی در دانشکده-های علوم رفتاری و اجتماعی دانشگاه
    کیوان مرادی1، عباس عباس پور1، امین هماینی دمیرچی2، محمود آرائی1
    1- دانشگاه علامه طباطبایی
    2- دانشگاه تهران
    چکیده:   (4933 مشاهده)

    تاریخ دریافت:25/11/1393

    تاریخ پذیرش:25/05/1394

    چکیده

    ﻫﺪف پژوهش ﺣﺎﺿﺮ، ارزیابی سیاست­های توسعه سرمایه انسانی در دانشکده­های علوم رفتاری و اجتماعی دانشگاه تهران است. روش پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه‌ی گردآوری داده­ها توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه‌ی آماری شامل کلیّه کارشناسان دانشکده­های علوم رفتاری و اجتماعی دانشگاه تهران می­باشد، که تعداد آن‌ها برابر با 163 نفر است؛ بنابراین، 142 کارشناس از این دانشکده­ها از طریق نمونه­گیری طبقه­ای متناسب انتخاب شدند. آن‌ها پرسشنامه سیاست­های توسعه سرمایه انسانی لای ون (2007) را کامل کردند. برای روایی پرسشنامه از تحلیل عاملی تأییدی بهره گرفته شد. شاخص­های تحلیل عاملی نشان دادند که پرسشنامه برازش خوبی دارد. پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از آلفای کرونباخ (877/0) گرفته شد. داده­ها با استفاده از آزمون‌هایتی تست تک نمونه­ای و آنوای یک­طرفه تحلیل شدند. یافته­ها نشان داد که: 1) داﻧﺸﻜﺪه مدیریت در متغیر سیاست­های توسعه سرمایه انسانی دارای ﺑﻴﺸــﺘﺮﻳﻦ ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ اﺳﺖ و داﻧﺸﻜﺪه اﻗﺘﺼﺎد دارای ﻛﻤﺘﺮﻳﻦ ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ می­باشد. 2) بین دانشکده­های علوم رفتاری و اجتماعی دانشگاه تهران ازلحاظ سیاست­های توسعه سرمایه انسانی و ابعاد تشکیل‌دهنده‌ی آن (سیاست­های تأمین آموزش و توسعه، نظارت و راهنمایی مدیر و فرصت­های آموزش و توسعه) تفاوت معناداری مشاهده نشد.

    واژه‌های کلیدی: آموزش و توسعه، نظارت و راهنمایی مدیر، فرصت‌های آموزش و توسعه، دانشگاه تهران
    متن کامل [PDF 749 kb]   (1042 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1395/12/14 | پذیرش: 1395/12/14
    ارسال نظر درباره این مقاله
    نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

    CAPTCHA


    XML     Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:


    مرادی کیوان، عباس پور عباس، هماینی دمیرچی امین، آرائی محمود. ارزیابی رضایت کارکنان از سیاست‌های توسعه سرمایه انسانی در دانشکده-های علوم رفتاری و اجتماعی دانشگاه. آموزش عالی ایران. 1394; 7 (1) :30-44

    URL: http://ihej.ir/article-1-565-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 7، شماره 1 - ( 1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    مجله آموزش عالی ایران Iranian Higher Education
    Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 78 queries by YEKTAWEB 4645