[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: فرایند ارزیابی مقالات :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی
اطلاعات نشریه
آرشیو مجله و مقالات
عملکرد فصلنامه
برای نویسندگان
برای داوران
ثبت نام و اشتراک
تماس با ما
تسهیلات پایگاه
اطلاعیه
پیام ها
::
نمایه های مجله آموزش عالی ایران




















 

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: بانک ها و نمایه نامه ها
:: پربازدیدترین مقالات
:: فرم تعارض منافع و اصالت مقاله مجله آموزش عالی ایران
:: تعداد نویسندگان، سازمان های مشارکت کننده و داوری های ۱۴۰۰
:: راهنمای تنظیم مقالات فصلنامه آموزش عالی ایران
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..
آرشیو مجله

  • سال 1402
  • سال 1402
  • سال 1401
  • سال 1400
  • سال 1399
  • سال 1398

  • [ 0-5 از 14   بعدی ]

    ..
    :: دوره 7، شماره 1 - ( 1394 ) ::
    Browse هنوز هیچ نسخه نشریه‌ای توسط مدیر سیستم انتشار نشریه در پایگاه ایجاد نشده است.
    برای مشاهده یا دریافت اطلاعات مقالات به صورت XML اینجا را کلیک کنید.
    :: دوره 7، شماره 1 - ( 1394 ) ::
    جلد 7 شماره 1 صفحات 65-45 برگشت به فهرست نسخه ها
    تدوین چارچوبی نوین در طراحی برنامه‌ریزی جامع دانشگاهی (موردمطالعه: دانشگاه یزد) 
    رضا ابراهیم زاده پزشکی1، مرضیه بخشی1، علی مروتی شریف آبادی1
    1- دانشگاه یزد
    چکیده:   (4789 مشاهده)

    تاریخ دریافت:21/06/1393

    تاریخ پذیرش:25/05/1394

    چکیده

    در راستای افق سند چشم‌انداز 20 ساله‌ی کشور، نظام آموزش عالی به مفهوم دانشگاه دانایی و دانشگاه پیشاهنگ می‌کوشد اندیشه‌ی زیر ساز دانشگاه را، در مقوله‌های تربیت منابع انسانی در دانشگاه، نظام تحقیقات، نظام آموزش، نظام مدیریت فرایند اطلاعات و نیز مقوله‌ی مدیریت دانشگاه مبنا قرار داده، امکان رشد و توسعه‌ی روزافزون جامعه را فراهم کند. دانشجویان به‌عنوان اصلی‌ترین ورودی نظام آموزش عالی با نیازها و خواسته‌های گوناگون، مهم‌ترین نقش را در تحقق این آرمان ایفا می‌کنند. بنابراین بی‌توجهی به نیازهای آنان و کاستی در رفع آن‌ها، باعث زاویه گرفتن دانشگاه از آرمان بلند خویش است. از طرفی مواجه بودن با محدودیت منابع در جهت رفع نیازهای مشتریان، هر سازمان و به‌طور خاص دانشگاه‌ها را بر آن می‌دارد تا برنامه‌ای جامع برای تخصیص منابع خود در افق‌های زمانی متفاوت داشته باشد.‌ هدف از این تحقیق ارزیابی کیفیت خدمات دانشگاهی، تعیین اولویت‌های برنامه‌ریزی سازمان و درنهایت ارائه‌ی راهکارهایی در همین راستا می‌باشد. به همین منظور در این پژوهش بعد از شناسایی مهم‌ترین عوامل نارضایتی (25 شاخصه با شکاف‌های منفی) دانشجویان دانشگاه یزد با بهر‌ه‌گیری از مدل سروکوال[1]، استراتژی‌های کلی سازمان در چارچوب ماتریس تحلیل اهمیت ـ عملکرد[2](IPA) مشخص شد و سپس با کمک ماتریس ثانویه‌ IPA مشکلات ناحیه تمرکز در سه افق زمانی طبقه‌بندی شد. درنهایت نیز با به‌کارگیری مدل گسترش عملکرد کیفیت[3](QFD) برای افق بلندمدت، 19 راهکار برای مشکلات این ناحیه ارائه شد که با کمک نمودار پاره‌تو این نتیجه حاصل شد: با انجام بهبود و کنترل مستمر رویه‌ها مطابق نیازهای روز، برگزاری کلاس‌های آموزشی مشتری مداری برای کارکنان و اساتید و اطلاع‌‌رسانی مناسب بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها، می‌توان انتظار رفع 80% مشکلات این طبقه را داشت.

    واژه‌های کلیدی: آموزش عالی، کیفیت خدمات، سروکوال، مدل تحلیل اهمیت ـ عملکرد، QFD، پاره‌تو.
    متن کامل [PDF 912 kb]   (2656 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1395/12/14 | پذیرش: 1395/12/14
    ارسال نظر درباره این مقاله
    نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

    CAPTCHA


    XML     Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:


    ابراهیم زاده پزشکی رضا، بخشی مرضیه، مروتی شریف آبادی علی. تدوین چارچوبی نوین در طراحی برنامه‌ریزی جامع دانشگاهی (موردمطالعه: دانشگاه یزد) . آموزش عالی ایران. 1394; 7 (1) :45-65

    URL: http://ihej.ir/article-1-564-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 7، شماره 1 - ( 1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    مجله آموزش عالی ایران Iranian Higher Education
    Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 78 queries by YEKTAWEB 4645