[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: فرایند ارزیابی مقالات :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی
اطلاعات نشریه
آرشیو مجله و مقالات
عملکرد فصلنامه
برای نویسندگان
برای داوران
ثبت نام و اشتراک
تماس با ما
تسهیلات پایگاه
اطلاعیه
پیام ها
::
نمایه های مجله آموزش عالی ایران




















 

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: بانک ها و نمایه نامه ها
:: پربازدیدترین مقالات
:: فرم تعارض منافع و اصالت مقاله مجله آموزش عالی ایران
:: تعداد نویسندگان، سازمان های مشارکت کننده و داوری های ۱۴۰۰
:: راهنمای تنظیم مقالات فصلنامه آموزش عالی ایران
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..
آرشیو مجله

  • سال 1403
  • سال 1402
  • سال 1401
  • سال 1400
  • سال 1399

  • [ 0-5 از 15   بعدی ]

    ..
    :: دوره 11، شماره 1 - ( 1398 ) ::
    Browse هنوز هیچ نسخه نشریه‌ای توسط مدیر سیستم انتشار نشریه در پایگاه ایجاد نشده است.
    برای مشاهده یا دریافت اطلاعات مقالات به صورت XML اینجا را کلیک کنید.
    :: دوره 11، شماره 1 - ( 1398 ) ::
    جلد 11 شماره 1 صفحات 124-99 برگشت به فهرست نسخه ها
    طراحی و اعتبار یابی مدل ارزیابی در نظام آموزش از دور (مورد: دانشگاه پیام نور)
    انور شاه محمدی1 ، نعمت الله عزیزی 2، علی تقی پور ظهیر1 ، عیسی ابراهیم زاده3
    1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات
    2- دانشگاه کردستان ، n.azizi@uok.ac.ir
    3- دانشگاه پیام نور
    چکیده:   (4224 مشاهده)
    هدف از این پژوهش، ساخت و اعتبار یابی مدلی جهت ارزیابی بعد آموزشی در نظام آموزش از دور بود. این پژوهش ازنظر هدف، پژوهشی کاربردی می­باشد که با رویکرد آمیخته اکتشافی (کیفی و کمی) انجام گرفت. مشارکت‌کنندگان این پژوهش در بخش کیفی 15 نفر از اساتید و پژوهشگران آموزش از دور بودند که به صورتی هدفمند انتخاب و با آن‌ها مصاحبه گردید. در بخش کمی مطالعه نیز جامعه آماری هدف (مدیران، برنامه­ریزان و کارشناسان  سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور) بودند که 215 نفر از آنان به‌صورت نمونه‌گیری در دسترس انتخاب و از آن‌ها خواسته‌شده تا پرسشنامه پژوهش را تکمیل کنند. این پرسشنامه‌ مشتمل بر 52 شاخص بود که روایی محتوای آن با استناد به نظر متخصصان و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 89 /0 ارزیابی و مورد تأیید واقع شد. برای تحلیل داده‌های بخش کیفی از کدگذاری‌های باز و محوری بهره گرفته‌شده و برای تجزیه‌وتحلیل داده‌های کمی حاصل از پرسشنامه نیز علاوه بر شاخص‌های گرایش مرکزی از تحلیل عاملی تأییدی استفاده گردید. نتایج این مطالعه نشان داد که مدل جامع ارزیابی بعد آموزشی در یک سیستم آموزش از دور دارای 7 بعد سازمان یاد دهنده؛ یاد دهنده؛ یادگیرنده؛ مبانی پداگوژی، تئوری و نسل­های فناوری؛ مواد و محتوای آموزشی؛ روش­ها و رویکردهای آموزشی؛ و زمان و مکان آموزشی با 52 شاخص ارزیابی مرتبط است که با بهره‌گیری از روش­شناسی و ابزار مناسب می‌توانند برای ارزیابی بعد آموزشی نظام آموزش از دور مورداستفاده قرار گیرند.
     
    واژه‌های کلیدی: الگوی ارزیابی، نظام آموزش از دور، دانشگاه پیام نور، شاخص های ارزیابی، اعتباربخشی
    متن کامل [PDF 1107 kb]   (2770 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1399/1/23 | پذیرش: 1399/1/24
    ارسال پیام به نویسنده مسئول

    ارسال نظر درباره این مقاله
    نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

    CAPTCHA


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    Shahmohammadi A, Azizi N, Poorzahir A T, Ebrahimzadeh I. Designing and Validating of Evaluation Model in Distance Education System (Case Study: Payam Noor University). ihej 2019; 11 (1) :99-124
    URL: http://ihej.ir/article-1-1448-fa.html

    شاه محمدی انور، عزیزی نعمت الله، پور ظهیر علی تقی، ابراهیم زاده عیسی. طراحی و اعتبار یابی مدل ارزیابی در نظام آموزش از دور (مورد: دانشگاه پیام نور). آموزش عالی ایران. 1398; 11 (1) :99-124

    URL: http://ihej.ir/article-1-1448-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 11، شماره 1 - ( 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    مجله آموزش عالی ایران Iranian Higher Education
    Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 73 queries by YEKTAWEB 4660