[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: فرایند ارزیابی مقالات :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 11، شماره 3 - ( 1398 ) ::
جلد 11 شماره 3 صفحات 101-126 برگشت به فهرست نسخه ها
کیفیت خدمات دریافتی از دانشگاه رازی و اثر آن بر سطح رضایت‌مندی دانشجویان
یوسف محمدی فر*1، الهام بریموندی2
1- دانشگاه رازی ، : yosefmohamadifar@gmail.com
2- دانشگاه رازی
چکیده:   (96 مشاهده)
جلب رضایت دانشجویان ازجمله دغدغه‌های نظام آموزش عالی در کشور است که کمتر مورد پژوهش قرار گرفته است. مقاله حاضر برگرفته از پژوهشی است که با هدف شناسایی و اولویت‌بندی متغیرهای مؤثر بر رضایت دانشجویان انجام شده است. داده‌های این مقاله با استفاده از پرسشنامه‌ای محقق ساخته با نمونه‌ای به حجم 409 نفر در 11 دانشکده دانشگاه رازی جمع‌آوری و مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت. این بررسی شامل دو حوزه انتظار دانشجویان و برداشت ذهنی آنان از عملکرد دانشگاه بود.
رضایت‌مندی از متغیرهای مختلفی که به ابعاد کلان، میانی و خرد قابل‌تقسیم هستند، تأثیرپذیر است، در این مقاله تعدادی از متغیرهای خرد و میانی موردبررسی قرار گرفت. به‌صورت خلاصه یافته‌های این پژوهش نشان‌دهنده این واقعیت است که بین پنج متغیر موردمطالعه (تعامل استاد – دانشجو؛ تصویر برند دانشگاه؛ فضا و تجهیزات؛ رفتار کارکنان و تسهیلات فرهنگی ورزشی) و سطح رضایت‌مندی دانشجویان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد؛ لکن آنچه حائر توجه است پایین‌تر بودن نمره خدمات دریافتی»(متأثر از عملکرد کنونی دانشگاه‌ها) از سطح انتظارات دانشجویان در تمامی شاخص‌های موردمطالعه است؛ بنابراین فارغ از اینکه چه عواملی زمینه تقلیل انتظار و یا افزایش سطح عملکرد دریافتی را فراهم می‌سازد؛ می‌توان گفت که میزان رضایت‌مندی پایین‌تر از سطح بایسته آن است و این موضوع نشان از وجود ضعف در سیستم مدیریت خدمت‌رسانی دانشگاه رازی است. از دیگر یافته‌های مهم این پژوهش سطح تأثیرگذاری بسیار زیاد تعامل استاد –دانشجوبر رضایت‌مندی دانشجویان است
واژه‌های کلیدی: واژگان کلیدی: رضایت‌مندی دانشجویان، خدمات دریافتی، دانشگاه رازی
متن کامل [PDF 915 kb]   (42 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mohamadifar Y, berimavandi E. Perserviced Service Quality in Razi University and its Effect on Student Satisfaction. ihej. 2019; 11 (3) :101-126
URL: http://ihej.ir/article-1-1273-fa.html

محمدی فر یوسف، بریموندی الهام. کیفیت خدمات دریافتی از دانشگاه رازی و اثر آن بر سطح رضایت‌مندی دانشجویان. آموزش عالی ایران. 1398; 11 (3) :101-126

URL: http://ihej.ir/article-1-1273-fa.html



دوره 11، شماره 3 - ( 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله آموزش عالی ایران Iranian Higher Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 29 queries by YEKTAWEB 4227