[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: فرایند ارزیابی مقالات :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی
اطلاعات نشریه
آرشیو مجله و مقالات
عملکرد فصلنامه
برای نویسندگان
برای داوران
ثبت نام و اشتراک
تماس با ما
تسهیلات پایگاه
اطلاعیه
پیام ها
::
نمایه های مجله آموزش عالی ایران




















 

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: بانک ها و نمایه نامه ها
:: پربازدیدترین مقالات
:: فرم تعارض منافع و اصالت مقاله مجله آموزش عالی ایران
:: تعداد نویسندگان، سازمان های مشارکت کننده و داوری های ۱۴۰۰
:: راهنمای تنظیم مقالات فصلنامه آموزش عالی ایران
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..
آرشیو مجله

  • سال 1402
  • سال 1402
  • سال 1401
  • سال 1400
  • سال 1399
  • سال 1398

  • [ 0-5 از 14   بعدی ]

    ..
    :: دوره 11، شماره 3 - ( 1398 ) ::
    Browse هنوز هیچ نسخه نشریه‌ای توسط مدیر سیستم انتشار نشریه در پایگاه ایجاد نشده است.
    برای مشاهده یا دریافت اطلاعات مقالات به صورت XML اینجا را کلیک کنید.
    :: دوره 11، شماره 3 - ( 1398 ) ::
    جلد 11 شماره 3 صفحات 126-101 برگشت به فهرست نسخه ها
    کیفیت خدمات دریافتی از دانشگاه رازی و اثر آن بر سطح رضایت‌مندی دانشجویان
    یوسف محمدی فر 1، الهام بریموندی2
    1- دانشگاه رازی ، : yosefmohamadifar@gmail.com
    2- دانشگاه رازی
    چکیده:   (3324 مشاهده)
    جلب رضایت دانشجویان ازجمله دغدغه‌های نظام آموزش عالی در کشور است که کمتر مورد پژوهش قرار گرفته است. مقاله حاضر برگرفته از پژوهشی است که با هدف شناسایی و اولویت‌بندی متغیرهای مؤثر بر رضایت دانشجویان انجام شده است. داده‌های این مقاله با استفاده از پرسشنامه‌ای محقق ساخته با نمونه‌ای به حجم 409 نفر در 11 دانشکده دانشگاه رازی جمع‌آوری و مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت. این بررسی شامل دو حوزه انتظار دانشجویان و برداشت ذهنی آنان از عملکرد دانشگاه بود.
    رضایت‌مندی از متغیرهای مختلفی که به ابعاد کلان، میانی و خرد قابل‌تقسیم هستند، تأثیرپذیر است، در این مقاله تعدادی از متغیرهای خرد و میانی موردبررسی قرار گرفت. به‌صورت خلاصه یافته‌های این پژوهش نشان‌دهنده این واقعیت است که بین پنج متغیر موردمطالعه (تعامل استاد – دانشجو؛ تصویر برند دانشگاه؛ فضا و تجهیزات؛ رفتار کارکنان و تسهیلات فرهنگی ورزشی) و سطح رضایت‌مندی دانشجویان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد؛ لکن آنچه حائر توجه است پایین‌تر بودن نمره خدمات دریافتی»(متأثر از عملکرد کنونی دانشگاه‌ها) از سطح انتظارات دانشجویان در تمامی شاخص‌های موردمطالعه است؛ بنابراین فارغ از اینکه چه عواملی زمینه تقلیل انتظار و یا افزایش سطح عملکرد دریافتی را فراهم می‌سازد؛ می‌توان گفت که میزان رضایت‌مندی پایین‌تر از سطح بایسته آن است و این موضوع نشان از وجود ضعف در سیستم مدیریت خدمت‌رسانی دانشگاه رازی است. از دیگر یافته‌های مهم این پژوهش سطح تأثیرگذاری بسیار زیاد تعامل استاد –دانشجوبر رضایت‌مندی دانشجویان است
    واژه‌های کلیدی: واژگان کلیدی: رضایت‌مندی دانشجویان، خدمات دریافتی، دانشگاه رازی
    متن کامل [PDF 915 kb]   (864 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1398/4/2 | پذیرش: 1399/7/21
    ارسال پیام به نویسنده مسئول

    ارسال نظر درباره این مقاله
    نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

    CAPTCHA


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    mohamadifar Y, berimavandi E. Perserviced Service Quality in Razi University and its Effect on Student Satisfaction. ihej 2019; 11 (3) :101-126
    URL: http://ihej.ir/article-1-1273-fa.html

    محمدی فر یوسف، بریموندی الهام. کیفیت خدمات دریافتی از دانشگاه رازی و اثر آن بر سطح رضایت‌مندی دانشجویان. آموزش عالی ایران. 1398; 11 (3) :101-126

    URL: http://ihej.ir/article-1-1273-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 11، شماره 3 - ( 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    مجله آموزش عالی ایران Iranian Higher Education
    Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 78 queries by YEKTAWEB 4645