بررسی تأثیر تصویر ذهنی دانشگاه بر رفتار دانشجویان موردکاوی؛ دانشگاه پیام نور تهران
|
میرزا حسن حسینی1، مصطفی احمدی نژاد2، سمیه قادری نوشهر2 |
1- دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه پیام نور 2- دانشگاه پیام نور |
|
چکیده: (4478 مشاهده) |
تاریخ دریافت: 01/08/1390
تاریخ پذیرش: 14/12/1391
چکیده
هدف از انجام این مطالعه بررسی پیامدهای ذهنی- رفتاری تصویر ذهنی دانشگاه است. تصویر ذهنی دانشگاه می تواند به عنوان مجموع تمام عقاید افراد درباره دانشگاه تعریف شود. در این مطالعه، مدلی ترکیبی جهت توجیه و تشریح تاثیر تصویر ذهنی بر رفتار دانشجویان ارائه شده است و با استفاده از روش توصیفی- پیمایشی، نمونهای متشکل از 379 دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مورد بررسی قرار گرفته و با پرسشنامه اطلاعات لازم گردآوری شده و برای آزمون مدل مفهومی پژوهش از PLS که یک فن مدلسازی مسیر واریانسمحور است، استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد که تصویرذهنی دانشگاه بیشترین تاثیر را بر رضایتمندی دانشجویان دارد. همچنین روابط انتظارات دانشجویان با کیفیت ادراکی، کیفیت ادراکی با رضایتمندی ورضایتمندی با وفاداری دانشجویان تأیید شده است. |
|
واژههای کلیدی: تصویر ذهنی دانشگاه، رضایتمندی، کیفیت ادراکی، وفاداری، تبلیغات کلامی |
|
متن کامل [PDF 1328 kb]
(1506 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1395/12/21 | پذیرش: 1395/12/21
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|