[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: فرایند ارزیابی مقالات :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی
اطلاعات نشریه
آرشیو مجله و مقالات
عملکرد فصلنامه
برای نویسندگان
برای داوران
ثبت نام و اشتراک
تماس با ما
تسهیلات پایگاه
اطلاعیه
پیام ها
::
نمایه های مجله آموزش عالی ایران




















 

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: بانک ها و نمایه نامه ها
:: پربازدیدترین مقالات
:: فرم تعارض منافع و اصالت مقاله مجله آموزش عالی ایران
:: تعداد نویسندگان، سازمان های مشارکت کننده و داوری های ۱۴۰۰
:: راهنمای تنظیم مقالات فصلنامه آموزش عالی ایران
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..
آرشیو مجله

  • سال 1402
  • سال 1402
  • سال 1401
  • سال 1400
  • سال 1399
  • سال 1398

  • [ 0-5 از 14   بعدی ]

    ..
    :: دوره 5، شماره 2 - ( 1392 ) ::
    Browse هنوز هیچ نسخه نشریه‌ای توسط مدیر سیستم انتشار نشریه در پایگاه ایجاد نشده است.
    برای مشاهده یا دریافت اطلاعات مقالات به صورت XML اینجا را کلیک کنید.
    :: دوره 5، شماره 2 - ( 1392 ) ::
    جلد 5 شماره 2 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
    ویژگی های کلیدی برنامه درسی مبتنی بر آموزش الکترونیکی در آموزش عالی  
    حسین جعفری ثانی1، محمود سعیدی رضوانی1، محسن زارعی توچینی2، حمیده پاک مهر2
    1- گروه علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد
    2- دانشگاه فردوسی مشهد
    چکیده:   (6849 مشاهده)

    تاریخ دریافت:  22/01/1391

    تاریخ پذیرش:  04/06/1392

    چکیده

    پژوهش حاضر با هدف شناسایی ویژگی­های برنامه درسی مبتنی بر آموزش الکترونیکی آموزش عالی، از منظر متخصصان برنامه درسی و فناوری اطلاعات صورت گرفت. جامعه آماری شامل 22 نفر از متخصصان برنامه درسی و 25 نفر از متخصصان فناوری اطلاعات دانشگاه­های ایران بود که به صورت نمونه­گیری هدفمند انتخاب شدند و دیدگاه آنان در باره ویژگی­های عناصر برنامه درسی آموزش الکترونیکی (اهداف، محتوا، فعالیت­های یادگیری، راهبرد­های تدریس، گروه­بندی، مواد و منابع، زمان، مکان و ارزشیابی) مورد مطالعه قرار گرفت. یافته‌ها بر اساس پرسشنامه محقق ساخته با روایی و پایایی احراز شده، گردآوری شد. یافته­ها نشان داد که متخصصان برنامه درسی ویژگی‌های مؤلفه‌های فعالیت­های یادگیری، راهبرد­های تدریس، گروه­بندی، زمان، مکان و ارزشیابی  برنامه درسی آموزش الکترونیکی را در مقایسه با آموزش حضوری دارای اهمیت بیشتر تلقی کردند، در حالی‌که متخصصان فناوری اطلاعات، عناصر زمان و مکان را، دارای اهمیت بیشتر نسبت به آموزش حضوری دانستند. همچنین، بین میزان اهمیت مولفه‌های اهداف، محتوا، فعالیت­های یادگیری، راهبرد­های تدریس، گروه­بندی، مواد و منابع و ارزشیابی بین این دو گروه تفاوت وجود داشت. به‌علاوه در مؤلفه‌های زمان و مکان، هر دو گروه اهمیت یکسانی را در برنامه درسی آموزش الکترونیکی قائل بودند.

    واژه‌های کلیدی: برنامه درسی، یادگیری الکترونیکی، مؤلفه‌های برنامه درسی، آموزش عالی.
    متن کامل [PDF 737 kb]   (5537 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1395/12/21 | پذیرش: 1395/12/21
    ارسال نظر درباره این مقاله
    نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

    CAPTCHA


    XML     Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:


    جعفری ثانی حسین، سعیدی رضوانی محمود، زارعی توچینی محسن، پاک مهر حمیده. ویژگی های کلیدی برنامه درسی مبتنی بر آموزش الکترونیکی در آموزش عالی  . آموزش عالی ایران. 1392; 5 (2)

    URL: http://ihej.ir/article-1-609-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 5، شماره 2 - ( 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    مجله آموزش عالی ایران Iranian Higher Education
    Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 78 queries by YEKTAWEB 4645