بررسی تأثیر تعامل اجتماعی بر عملکرد اعضای هیئتعلمی دانشگاه: با تأکید بر نقش واسطه ای مدیریت دانش
|
عبدالمجید مصلح1، رحیم قاسمیه1، فهیمه شفیعی1 |
1- دانشگاه خلیج فارس - بوشهر |
|
چکیده: (4814 مشاهده) |
تاریخ دریافت: 04/04/1392
تاریخ پذیرش: 03/12/1392
چکیده:
با توجه به اهمیت تعامل اجتماعی، مدیریت دانش و عملکرد، هدف این پژوهش، بررسی تأثیر تعامل اجتماعی درونی و بیرونی بر عملکرد اعضای هیئتعلمی دانشگاه، با تأکید بر نقش واسطهای مدیریت دانش میباشد. همه اعضای هیئتعلمی دانشگاه خلیجفارس بوشهر که 130 نفر بودند، جامعه آماری این پژوهش را تشکیل میدهند. تعداد 92 پرسشنامه در جامعه موردنظر توزیع گردید که 64 پرسشنامه جمعآوری و با استفاده از آزمون معادلات ساختاری، به تجزیهوتحلیل پرسشنامه پرداخته شد و فرضیههای ارائهشده مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج بهدستآمده نشان داد که اعتماد درونی و ارتباط درونی و بیرونی تأثیری مثبت و معنادار بر مدیریت دانش در دانشگاه دارند. همچنین مدیریت دانش تأثیری مثبت و معنادار بر عملکرد اعضای هیئتعلمی دارد. |
|
واژههای کلیدی: تعامل اجتماعی، مدیریت دانش، عملکرد |
|
متن کامل [PDF 708 kb]
(5668 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1395/12/15 | پذیرش: 1395/12/15
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|