تاریخ دریافت: 04/04/1392
تاریخ پذیرش: 03/12/1392
چکیده:
با توجه به اهمیت تعامل اجتماعی، مدیریت دانش و عملکرد، هدف این پژوهش، بررسی تأثیر تعامل اجتماعی درونی و بیرونی بر عملکرد اعضای هیئتعلمی دانشگاه، با تأکید بر نقش واسطهای مدیریت دانش میباشد. همه اعضای هیئتعلمی دانشگاه خلیجفارس بوشهر که 130 نفر بودند، جامعه آماری این پژوهش را تشکیل میدهند. تعداد 92 پرسشنامه در جامعه موردنظر توزیع گردید که 64 پرسشنامه جمعآوری و با استفاده از آزمون معادلات ساختاری، به تجزیهوتحلیل پرسشنامه پرداخته شد و فرضیههای ارائهشده مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج بهدستآمده نشان داد که اعتماد درونی و ارتباط درونی و بیرونی تأثیری مثبت و معنادار بر مدیریت دانش در دانشگاه دارند. همچنین مدیریت دانش تأثیری مثبت و معنادار بر عملکرد اعضای هیئتعلمی دارد.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |