[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: فرایند ارزیابی مقالات :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 6، شماره 2 - ( 1393 ) ::
جلد 6 شماره 2 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
دستاوردهای ایجاد جوامع یادگیری در خوابگاه های دانشجویی
حمید رضا آراسته*
دانشگاه خوارزمی
چکیده:   (1990 مشاهده)

تاریخ دریافت: 15/01/1393

تاریخ پذیرش: 06/02/1393

چکیده

هدف از این مطالعه بررسی وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی به عنوان جوامع یادگیری  (Learning Communities) و دستاوردهای آن  بود. در آغاز ضمن جستجو در بانک‌های اطلاعاتی اریک و چکیده‌های آموزش عالی، یکصد و بیست مقاله‌ی پژوهشیِ مرتبط با موضوع شناسایی شدند. از این میان پنجاه و هشت مقاله که محقق آنها را مهم تشخیص داد، تحلیل و اطلاعات موجود در آنها استخراج گردید. در این پژوهش حجم فراوانی از اطلاعات کیفی (حدود 850 صفحه) با هدف شناسایی توافقات و مفهوم‌سازی‌ها بررسی و کد‌گذاری شد. هدف از اجرای این مرحله آشکار ساختن دستاوردهای جوامع یادگیری در خوابگاه‌ها بود. به طور کلی محقق از شش  شیوه بهره برده است: 1) کدگذاری اطلاعات، 2) ژرف‌نگاری اطلاعات، 3) شناسایی انگاره‌ها و تعابیر، 4) میزان تکرار انگاره‌ها و تعابیر، 5) اشتراکات و تفاوت‌های نتایج در پژوهش‌های انجام شده، و 6) جمع‌بندی آرای برجسته. با استفاده از این شیوه، سه دستاورد مهم شامل بالندگی فردی، اجتماعی و علمی درباره‌ی جوامع یادگیری در خوابگاه‌ها به دست آمد.

واژه‌های کلیدی: دانشگاه، خوابگاه دانشجویی، یادگیری، جوامع یادگیری، رشد دانشجو
متن کامل [PDF 538 kb]   (856 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


آراسته حمید رضا. دستاوردهای ایجاد جوامع یادگیری در خوابگاه های دانشجویی. آموزش عالی ایران. 1393; 6 (2)

URL: http://ihej.ir/article-1-568-fa.html



دوره 6، شماره 2 - ( 1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله آموزش عالی ایران Iranian Higher Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4227