دانشگاه بهعنوان یکی از مهمترین نهادهای یک کشور، علاوه بر وظیفه تعلیم و تربیت دانشجو، در حوزههای قانونی، زیستمحیطی، اخلاقی و نوعدوستی نیز مسئولیتی تحت عنوان "مسئولیت اجتماعی دانشگاه به عهده دارد، ولی علیرغم مطالعات متعددی که در حوزه مسئولیتاجتماعی صورت گرفته، در حوزه دانشگاهها مدل بومیشده برای مفهومسازی مسئولیت اجتماعی وجود ندارد. این پژوهش باهدف شناسایی مؤلفههای مسئولیت اجتماعی دانشگاهها انجامشدهاست. برای این منظور، بامطالعه جامع ادبیات موضوع، شاخصهای مسئولیت اجتماعی شناسایی و برای بومیسازی آنها در دانشگاهها از تکنیک دلفی فازی استفادهشدهاست تا هم توافق خبرگان در مورد شاخصها مبنای تصمیمگیری باشد و هم در فضای فازی بتوان بهطور دقیقتر، به تحلیل نظرات کلامی خبرگان پرداخت. 39 شاخص شناساییشده از ادبیات با استفاده ازنظر 10 نفر از خبرگان دانشگاه شیراز، طی 4 دور دلفی به 18 شاخص نهایی تبدیل گردید.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |