[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: فرایند ارزیابی مقالات :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 6، شماره 3 - ( 4-1393 ) ::
جلد 6 شماره 3 صفحات 161-192 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی مؤلفه‌های مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها با استفاده از تکنیک دلفی فازی مطالعه موردی: دانشگاه شیراز
مسلم علی محمد لو*، بنفشه اکبری، الهام مهدویان پور
چکیده:   (3407 مشاهده)

دانشگاه به‌عنوان یکی از مهم­ترین نهادهای یک کشور، علاوه بر وظیفه تعلیم و تربیت دانشجو، در حوزه‌های قانونی، زیست‌محیطی، اخلاقی و نوع‌دوستی نیز مسئولیتی تحت عنوان "مسئولیت اجتماعی دانشگاه به عهده دارد، ولی علیرغم مطالعات متعددی که در حوزه مسئولیتاجتماعی صورت گرفته، در حوزه دانشگاه­ها مدل بومی‌شده برای مفهوم­سازی مسئولیت اجتماعی وجود ندارد. این پژوهش باهدف شناسایی مؤلفه‌های مسئولیت اجتماعی دانشگاه­ها انجام‌شدهاست. برای این منظور، بامطالعه جامع ادبیات موضوع، شاخص­های مسئولیت اجتماعی شناسایی و برای بومی­سازی آنها در دانشگاه­ها از تکنیک دلفی فازی استفاده‌شدهاست تا هم توافق خبرگان در مورد شاخص­ها مبنای تصمیم­گیری باشد و هم در فضای فازی بتوان بهطور دقیق­تر، به تحلیل نظرات کلامی خبرگان پرداخت. 39 شاخص شناسایی‌شده از ادبیات با استفاده ازنظر 10 نفر از خبرگان دانشگاه شیراز، طی 4 دور دلفی به 18 شاخص نهایی تبدیل گردید. 

واژه‌های کلیدی: مسئولیت اجتماعی –مسئولیت اجتماعی دانشگاه – دانشگاه شیراز-دلفی فازی
متن کامل [PDF 1060 kb]   (2681 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Identifying Social Responsibility in Universities (USR) Using Fuzzy Delphi. Case study: Shiraz University. ihej. 2014; 6 (3) :161-192
URL: http://ihej.ir/article-1-375-fa.html

علی محمد لو مسلم، اکبری بنفشه، مهدویان پور الهام. شناسایی مؤلفه‌های مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها با استفاده از تکنیک دلفی فازی مطالعه موردی: دانشگاه شیراز. آموزش عالی ایران. 1393; 6 (3) :161-192

URL: http://ihej.ir/article-1-375-fa.html



دوره 6، شماره 3 - ( 4-1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله آموزش عالی ایران Iranian Higher Education
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3937