دوره 16، شماره 4 - ( 1403 )                   جلد 16 شماره 4 صفحات 112-92 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghorbanian M, Alami F, Tamadoni A, Hesari M. Investigating the Performance of the Technology Assistant Project with a Phenomenological Approach from the Perspective of Students and Managers of Technology Units at Shahid Beheshti University. ihej 2025; 16 (4) :92-112
URL: http://ihej.ir/article-1-2084-fa.html
قربانیان ماریا، اعلامی فرنوش، تمدنی علیرضا، حصاری مرجان. بررسی عملکرد طرح دستیار فناوری با رویکرد پدیدار شناسی از نگاه دانشجویان و مدیران واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی. آموزش عالی ایران. 1403; 16 (4) :92-112

URL: http://ihej.ir/article-1-2084-fa.html


1- دکترای مدیریت آموزشی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.
2- استادیار، گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران. ، farnoosh.alami@gmail.com
3- دانشجوی دکترای مدیریت آموزشی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.
4- کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران.
چکیده:   (122 مشاهده)
هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی عملکرد طرح دستیار فناوری از نگاه دانشجویان و مدیران واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی بود.
روش: این پژوهش به روش کیفی از نوع پدیدارشناسی انجام گرفت. مشارکت‌کنندگان این پژوهش، مدیران واحدهای فناور و دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی که طرح را در سال 1402 با موفقیت به پایان رساندند، بودند که بدین منظور از مصاحبه نیمه ساختاریافته برای گردآوری اطلاعات و روش تحلیل مضمون استفاده شد.
یافته ها: در بخش چالش­ها و کاستی­های طرح دستیار فناوری، 3 مقوله اصلی شامل مسائل مربوط به دانشجویان؛ مسائل مالی و ضعف کنترل و نظارت و 9 مقوله فرعی؛ در بخش فرصت­های طرح دستیار فناوری نیز 3 مقوله اصلی شامل بعد نگرشی، دانشی و مهارتی با 13 مقوله فرعی و در بخش راهکارهای بهبود اجرای طرح دستیار فناوری 3 مقوله اصلی شامل سازمانی، قوانین و مقررات، حقوقی و مالی با 15 مقوله فرعی و نهایتا در بخش دستاوردهای اجرای طرح دستیار فناور 3 مقوله اصلی دستاوردهای دانشگاه، دستاوردهای شرکت و دستاوردهای دانشجو با 13 مقوله فرعی استخراج گردید.
نتیجه گیری: به‌طورکلی می‌توان بیان کرد که اجرای طرح دستیار فناور در دانشگاه­ها، نقش مهمی را در بخش جذب، انتخاب، آموزش، کنترل و حفظ سرمایه انسانی ایفا می­کند. از آنجایی که این منبع مهم ترین دارایی برای هر سازمان است، باید سیاست هایی ایجاد شود تا اطمینان حاصل شود که با یکپارچگی و رفع چالش­ها و کاستی­های طرح دستیار فناور می‌توان به این مهم دست یافت.
 
متن کامل [PDF 932 kb]   (76 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1403/10/30 | پذیرش: 1404/12/28 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1404/4/11

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.