این پژوهش به منظور بررسی نقش عوامل
مؤثّر برمشارکت اعضای هیأت علمی دانشگاههای شهید بهشتی و علوم پزشکی شهید بهشتی
در برنامهریزی درسی دانشگاهی انجام شده است. این پژوهش به روش پیمایشی انجام شده
است. گروه نمونه 282عضو هیأت علمیدانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی شهید
بهشتی میباشند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه محقّقساخته میباشد. تجزیه و تحلیل
دادهها در دو سطح آمار توصیفی (جداول توزیع فراوانی، میانگین واریانس، انحراف
معیار و...) و آمار استنباطی (آزمونt تک نمونهای، t مستقل، تحلیل واریانس یکطرفه) صورت گرفته است. نتایج پژوهش
نشان میدهد که عوامل علمی، حرفهای درونسازمانی، برونسازمانی، انگیزشی بیرونی، انگیزشی
درونی بر مشارکت اعضای هیأت علمیدو دانشگاه در برنامهریزی درسی دانشگاهی تأثیر
دارند.این عوامل به ترتیب اولویّت عبارتند از:
دانشگاه شهید بهشتی:1ـ عوامل انگیزشی بیرونی. 2ـ عوامل انگیزشی درونی. 3ـ عوامل
حرفهای. 4ـ عوامل درونسازمانی. 5ـ عوامل برونسازمانی. 6ـ عوامل علمی.
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:1ـ
عوامل انگیزشی درونی. 2ـ عوامل انگیزشی بیرونی. 3ـ عوامل درونسازمانی. 4ـ عوامل
حرفهای. 5ـ
عوامل برونسازمانی. 6ـ عوامل علمی.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |