دوره 1، شماره 1 - ( 1388 )                   جلد 1 شماره 1 صفحات 165-139 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Study of affecting factors on participation of the members of the department in designing curriculum. ihej 2009; 1 (1) :139-165
URL: http://ihej.ir/article-1-203-fa.html
فتحی واجارگاه کورش، مؤمنی مهمویی حسین. بررسی نقش عوامل مؤثر بر مشارکت اعضای هیأت علمی‌در برنامه‌ریزی درسی دانشگاهی. آموزش عالی ایران. 1388; 1 (1) :139-165

URL: http://ihej.ir/article-1-203-fa.html


1- دانشگاه شهید بهشتی
چکیده:   (11878 مشاهده)

این پژوهش به منظور بررسی نقش عوامل مؤثّر برمشارکت اعضای هیأت علمی ‌دانشگاه‌های شهید بهشتی و علوم پزشکی شهید بهشتی در برنامه‌ریزی درسی دانشگاهی انجام شده است. این پژوهش به روش پیمایشی انجام شده است. گروه نمونه 282عضو هیأت علمی‌دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌باشند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسش‌نامه محقّق‌ساخته می‌باشد. تجزیه و تحلیل داده‌ها در دو سطح آمار توصیفی (جداول توزیع فراوانی، میانگین واریانس، انحراف معیار و...) و آمار استنباطی (آزمونt تک نمونه‌‌ای، t مستقل، تحلیل واریانس یک‌طرفه) صورت گرفته است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که عوامل علمی، حرفه‌ای درون‌سازمانی، برون‌سازمانی، انگیزشی بیرونی، انگیزشی درونی بر مشارکت اعضای هیأت علمی‌دو دانشگاه در برنامه‌ریزی درسی دانشگاهی تأثیر دارند.‌این عوامل به‌‌ ترتیب اولویّت عبارتند از:

دانشگاه شهید بهشتی:1ـ عوامل انگیزشی بیرونی. 2ـ عوامل انگیزشی درونی. 3‌ـ عوامل حرفه‌ای. 4ـ عوامل درون‌سازمانی. 5ـ عوامل برون‌سازمانی. 6ـ عوامل علمی.

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:1ـ عوامل انگیزشی درونی. 2ـ عوامل انگیزشی بیرونی. 3ـ عوامل درون‌سازمانی. 4ـ عوامل حرفهای. 5ـ عوامل برون‌سازمانی. 6ـ عوامل علمی.

متن کامل [PDF 251 kb]   (1557 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1393/8/7 | پذیرش: 1393/8/7

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.