[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: فرایند ارزیابی مقالات :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی
اطلاعات نشریه
آرشیو مجله و مقالات
عملکرد فصلنامه
برای نویسندگان
برای داوران
ثبت نام و اشتراک
تماس با ما
تسهیلات پایگاه
اطلاعیه
پیام ها
::
نمایه های مجله آموزش عالی ایران




















 

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: بانک ها و نمایه نامه ها
:: پربازدیدترین مقالات
:: فرم تعارض منافع و اصالت مقاله مجله آموزش عالی ایران
:: تعداد نویسندگان، سازمان های مشارکت کننده و داوری های ۱۴۰۰
:: راهنمای تنظیم مقالات فصلنامه آموزش عالی ایران
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..
آرشیو مجله

  • سال 1402
  • سال 1402
  • سال 1401
  • سال 1400
  • سال 1399
  • سال 1398

  • [ 0-5 از 14   بعدی ]

    ..
    :: دوره 14، شماره 3 - ( 1401 ) ::
    Browse هنوز هیچ نسخه نشریه‌ای توسط مدیر سیستم انتشار نشریه در پایگاه ایجاد نشده است.
    برای مشاهده یا دریافت اطلاعات مقالات به صورت XML اینجا را کلیک کنید.
    :: دوره 14، شماره 3 - ( 1401 ) ::
    جلد 14 شماره 3 صفحات 64-40 برگشت به فهرست نسخه ها
    شناسایی مؤلفه‌های زمینه‌ای طرح و توسعه برند سازی کارآفرینانه دانشگاه (مطالعه موردی دانشگاه‌های صنعتی کشور)
    علی کشاورز زاده1 ، خلیل غلامی 2، نعمت اله عزیزی3
    1- دانش آموخته دکتری تخصصی برنامه ریزی توسعه آموزش عالی، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی ، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران.
    2- گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه کردستان. ، khalil.gholami@gmail.com
    3- استاد مدعو، دانشکده علوم تربیتی دانشگاه گلاسگو، اسکاتلند، انگلیس
    چکیده:   (1163 مشاهده)
    هدف: پژوهش حاضر باهدف شناسایی مؤلفه‌های زمینه‌ای طرح و توسعه برندسازی کارآفرینانه دانشگاه سازمان‌دهی شده است. به این صورت که، پژوهش حاضر در پی این است که با بهره‌گیری از پارادایم پست‌مدرن و در نظر داشتن رویکرد برندسازی کارآفرینانه دانشگاهی، با انجام مصاحبه با اساتید دانشگاه‌های صنعتی کشور، مهم‌ترین مقوله‌های طرح و توسعه برندسازی کارآفرینانه دانشگاه را استخراج نموده و درنهایت برحسب یافته به‌دست‌آمده، اقدام به ارائه چارچوب مناسب برای برندسازی کارآفرینانه دانشگاه‌های صنعتی نماید.
    روش‌شناسی: بدین منظور از روش تحقیق کیفی پدیدارشناسی استفاده به عمل آمد. جامعه پژوهش، خبرگان حیطه دانشگاه صنعتی کشور بود. بر مبنای روش پژوهش، با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند، 32 تن از خبرگان دانشگاه‌های صنعتی انتخاب شد. فرایند جمع‌آوری اطلاعات با استفاده از مصاحبه نیمه­ساختارمند صورت پذیرفت. جهت تعیین اعتبار مصاحبه‌ها نیز از دو روش چک اعضاء و بررسی همکار استفاده گردید. برای تحلیل داده‌ها از تکنیک کدگذاری داده‌ها در سطوح باز و محوری استفاده شد.
    یافته‌ها: یافته‌ها حاکی از این است که، چهار مؤلفه اصلی طرح و توسعه مأموریت‌ها، محصولات و خدمات، منابع انسانی و توسعه قابلیت‌های دانشگاه به‌عنوان مهم‌ترین زمینه‌های طرح و توسعه برندسازی کارآفرینانه دانشگاه می‌باشد. در ادامه، بر هرکدام از مؤلفه‌های اصلی چندین مؤلفه محوری ارائه‌شده است. به این صورت که برای مؤلفه اصلی مأموریت‌ها؛ مؤلفه‌های محوری آموزشی، پژوهشی، سیاست‌گذاری علمی و بین‌المللی سازی؛ برای مؤلفه اصلی محصولات و خدمات؛ مؤلفه‌های محوری دانشجویی و محصولات و خدمات دانشگاه؛ برای مؤلفه اصلی منابع انسانی؛ مؤلفه‌های محوری کارکنان و هیات علمی و برای مؤلفه اصلی توسعه قابلیت‌ها؛ مؤلفه‌های محوری مالی، بازاریابی و زیرساخت پیشنهادشده است. درنهایت، برای هرکدام از مؤلفه محوری، استراتژی‌های طرح و توسعه برندسازی کارآفرینانه دانشگاه ارائه‌شده است.
    نتیجه‌گیری: بر این اساس به‌صورت کلی پیشنهاد می‌شود دانشگاه‌های صنعتی کمیته‌ای متشکل از کارشناسان و متخصصان حرفه در زمینه برندسازی را تشکیل، تا با شناسایی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف ارزش ویژه برند دانشگاه و برنامه‌ریزی اصولی و منطقی، زمینه استفاده هر چه‌بهتر از فرصت‌ها و تهدیدات موجود فراهم و درنهایت منجر بهبود برند دانشگاه شود. همچنین باید در نظر داشت که، برندسازی کاری پیچیده و چندوجهی می‌باشد که باید با دقت لازم، صرف سرمایه زمانی لازم، تخصیص مالی لازم و برنامه‌ریزی دقیق انجام شود.
     
    واژه‌های کلیدی: برندسازی، دانشگاه‌های صنعتی، زمینه‌ای، شناسایی، طرح و توسعه، کارآفرینانه، مؤلفه.
    متن کامل [PDF 837 kb]   (190 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1401/5/22 | پذیرش: 1401/12/10 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1402/2/4
    ارسال پیام به نویسنده مسئول

    ارسال نظر درباره این مقاله
    نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

    CAPTCHA


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    Keshavarz zadeh A, Gholami K, Azizi N. Identifying the contextual components of design and development of entrepreneurial branding of the university (Case study of Iran University of Technology). ihej 2023; 14 (3) :40-64
    URL: http://ihej.ir/article-1-1574-fa.html

    کشاورز زاده علی، غلامی خلیل، عزیزی نعمت اله. شناسایی مؤلفه‌های زمینه‌ای طرح و توسعه برند سازی کارآفرینانه دانشگاه (مطالعه موردی دانشگاه‌های صنعتی کشور). آموزش عالی ایران. 1401; 14 (3) :40-64

    URL: http://ihej.ir/article-1-1574-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 14، شماره 3 - ( 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    مجله آموزش عالی ایران Iranian Higher Education
    Persian site map - English site map - Created in 0.12 seconds with 78 queries by YEKTAWEB 4645