ashrafi S, ZINABADI H, ABASIAN H. Identifing Implementation Requirements of Massive Open Online Course in Payam Noor University from an Economic Perspective. ihej 2021; 13 (2) :96-134
URL:
http://ihej.ir/article-1-1476-fa.html
اشرفی سکینه، اراسته حمید رضا، زین آبادی حسن رضا، عباسیان حسین. واکاوی الزامهای اجرایی دورههای برخط آزاد انبوه در دانشگاه پیامنور از منظر اقتصادی. آموزش عالی ایران. 1400; 13 (2) :96-134
URL: http://ihej.ir/article-1-1476-fa.html
1- دانشگاه پیام نور نورآباد ، sohilaashrafi@yahoo.com
2- دانشگاه خوارزمی
چکیده: (3173 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف شناسایی الزامهای اجرایی دورههای برخط آزاد انبوه(موک) در دانشگاه پیامنور از منظر اقتصادی انجام گرفت. روش مورد استفاده در این پژوهش، کاربردی و نحوه گردآوری اطلاعات، کیفی بود. مؤلفههای مورد استفاده بر اساس بررسی اسناد و مدارک و ابزار مصاحبه نیمه ساختارمند شناسایی شدند. به منظور بررسی اسناد و مدارک و تحلیل یافتههای مصاحبه از روش تحلیل محتوای استقرایی در سه سطح باز، محوری و گزینشی استفاده شد. برای شناسایی جامع مؤلفههای اصلی و زیرمؤلفههای الزامهای اجرایی دورههای موک در دانشگاه پیامنور از منظر اقتصادی، علاوه بر بررسی مطالعههای انجام شده در این زمینه، مصاحبهای نیمهساختارمند با 15 نفر از خبرگان حوزه در دورههای موک صورت گرفت. نتایج نشان داد که الزامهای اجرایی دورههای موک در دانشگاه پیامنور از منظر اقتصادی شامل یازده مؤلفه اصلی: تشکیل تیم اقتصادی، تعیین اهداف اقتصادی از راهاندازی و ارائه دورههای موک، عرضه وتقاضا، هزینه و درآمدها، منابع، سرمایهگذاران، استراتژی قیمتگذاری، مدل کسب و کار، تهیه و نوشتن یک طرح و ارائه مدل اقتصادی، بازاریابی و مباحث مالی و حقوقی و 37 زیرمؤلفه است.
نوع مقاله:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1399/3/2 | پذیرش: 1400/11/12