دوره 13، شماره 2 - ( 1400 )                   جلد 13 شماره 2 صفحات 134-96 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ashrafi S, ZINABADI H, ABASIAN H. Identifing Implementation Requirements of Massive Open Online Course in Payam Noor University from an Economic Perspective. ihej 2021; 13 (2) :96-134
URL: http://ihej.ir/article-1-1476-fa.html
اشرفی سکینه، اراسته حمید رضا، زین آبادی حسن رضا، عباسیان حسین. واکاوی الزام‌های اجرایی دوره‌های برخط آزاد انبوه در دانشگاه پیام‌نور از منظر اقتصادی. آموزش عالی ایران. 1400; 13 (2) :96-134

URL: http://ihej.ir/article-1-1476-fa.html


1- دانشگاه پیام نور نورآباد ، sohilaashrafi@yahoo.com
2- دانشگاه خوارزمی
چکیده:   (3173 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف شناسایی الزام‌های اجرایی دوره‌های برخط آزاد انبوه(موک) در دانشگاه پیامنور از منظر اقتصادی انجام گرفت. روش مورد استفاده در این پژوهش، کاربردی و نحوه گردآوری اطلاعات، کیفی بود. مؤلفه‌های مورد استفاده بر اساس بررسی اسناد و مدارک و ابزار مصاحبه نیمه ساختارمند شناسایی شدند. به منظور بررسی اسناد و مدارک و تحلیل یافته‌های مصاحبه از روش تحلیل محتوای استقرایی در سه سطح باز، محوری و گزینشی استفاده شد. برای شناسایی جامع مؤلفه‌های اصلی و زیرمؤلفه‌های الزام‌های اجرایی دوره‌های موک در دانشگاه پیامنور از منظر اقتصادی، علاوه بر بررسی مطالعه‌های انجام شده در این زمینه، مصاحبه‌ای نیمه‌ساختارمند با 15 نفر از خبرگان حوزه در دوره‌های موک صورت گرفت. نتایج نشان داد که الزام‌های اجرایی دوره‌های موک در دانشگاه پیامنور از منظر اقتصادی شامل یازده مؤلفه اصلی: تشکیل تیم اقتصادی، تعیین اهداف اقتصادی از راه­اندازی و ارائه دوره­های موک، عرضه وتقاضا، هزینه و درآمدها، منابع، سرمایه­گذاران، استراتژی قیمت­گذاری، مدل کسب و کار، تهیه و نوشتن یک طرح و ارائه مدل اقتصادی، بازاریابی و مباحث مالی و حقوقی و 37 زیرمؤلفه است.
متن کامل [PDF 603 kb]   (625 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/3/2 | پذیرش: 1400/11/12

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.