1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن ، bahry46@gmail.com 2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
چکیده: (3190 مشاهده)
پژوهش حاضر در سال 1398 باهدف شناساییارائه الگوی مناسب ارزیابی و نظارت بر عملکرد آموزشی دانشکدههای فنی و حرفهای با تأکید بر منابع انسانی انجام شد. این مقاله درصدد است به این سؤال پاسخ دهد چه مدلی برای ارزیابی و نظارت بر عملکرد آموزشی دانشکدههای فنی و حرفهای با تأکید بر منابع انسانیمیتوان ارائه کرد؟ برایپاسخ به آن در این تحقیق با روش توصیفی -پیمایشی از نوع داده بنیاد (کیفی و کمی) دیدگاههای 16 نفر از صاحبنظران مشغول به کار در دانشکدههای دانشگاه فنی حرفهای، از طریق مصاحبه و دیدگاه 245 نفر از مدیران، اعضای هیئتعلمی، کارکنان این دانشگاهها از طریق پرسشنامه محقق ساخته بررسیشده است. بررسیهای انجامشده نشان داد پنج مؤلفه، زمان، هزینه، کیفیت، انعطافپذیری، برای ارزیابی عملکرد، مشفقانه، مقابلهای برای رویکرد آموزش، محیط عمومی فنی و حرفهای، قوانین دولتی، مطالبات مردمی، ارزشهای اسلامی، بلوغ فنی و حرفهای برای زمینه، سرمایه انسانی، منابع مالی، دانش مداری، ساختاری برای عوامل فنی حرفهای، برنامهای، موردی، فوقالعاده برای استراتژیهای ارزیابی، ارتقای سلامت جامعه، ارتقای رضایتمندی عمومی برای اثربخشی، نظارت بر حسن جریان، نظارت بر اجرای صحیح برای کارایی است.
bahri kemshani A, zolfghari zafrani R, shahrakipor H. A Conceptual Pattern for Assessing and Monitoring the Educational Performance of Technical and Professional Colleges with Emphasis on Human Resources. ihej 2019; 11 (2) :143-167 URL: http://ihej.ir/article-1-1336-fa.html
بحری کمیشانی ابوالقاسم، ذوالفقاری زعفرانی رشید، شهرکی پور حسن. الگوی مفهومی ارزیابی و نظارت بر عملکرد آموزشی دانشکدههای فنی و حرفهای با تأکید بر منابع انسانی. آموزش عالی ایران. 1398; 11 (2) :143-167