دوره 10، شماره 1 - ( 1397 )                   جلد 10 شماره 1 صفحات 98-79 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

جمالی زواره بتول، نصر اصفهانی احمدرضا، نیلی محمدرضا. واکاوی آیین نامه ارتقاء اعضای هیات علمی: چالش ها و پیامدها. آموزش عالی ایران. 1397; 10 (1) :79-98

URL: http://ihej.ir/article-1-1194-fa.html


1- دانشگاه اصفهان ، b.jamali.z@gmail.com
2- دانشگاه اصفهان
چکیده:   (6477 مشاهده)
هدف این پژوهش کیفی اکتشافی بررسی دیدگاه ­های اعضای هیات علمی درباره آیین نامه ارتقاء و بررسی پیامدهای ماده­ های آیین نامه بر فعالیت­ های حرفه­ ای اعضای هیات علمی بود. مشارکت کنندگان در  این پژوهش اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان بودند که به روش نمونه­ گیری هدفمند انتخاب و با آنها مصاحبه شده است. تعداد اعضای هیات علمی شرکت کننده در پژوهش 26 نفر بودند. داده ­ها از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته جمع­ آوری و با  روش تحلیل محتوای کیفی تجزیه و تحلیل شدند. نتایج این پژوهش نشان می­دهد ایراد کلی آیین نامه این است که برای همه دانشگاه ها و همه رشته­ها یک آیین نامه نوشته شده است در حالی­که روش ارتقای اعضای هیات علمی در رشته های مختلف علوم انسانی، فنی و ریاضی، هنر و پزشکی نمی­تواند یکسان باشد. علاوه بر این، تاکید بر فعالیت­های پژوهشی به ویژه انتشار مقالات ISI و علمی- پژوهشی نسبت به فعالیت ­های آموزشی از مهم­ترین انتقاداتی است که به آیین نامه ارتقاء اعضای هیات علمی وارد شده است.
متن کامل [PDF 619 kb]   (1644 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1397/12/7 | پذیرش: 1397/12/7

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.