دوره 11، شماره 3 - ( 1398 )                   جلد 11 شماره 3 صفحات 26-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

alipour A. Studying the process of transformation of the start-up to the academic spin off. ihej 2019; 11 (3) :1-26
URL: http://ihej.ir/article-1-1152-fa.html
عالی پور علیرضا. مطالعه تحلیل فرآیند دگردیسی استارت آپ به اسپین آف دانشگاهی. آموزش عالی ایران. 1398; 11 (3) :1-26

URL: http://ihej.ir/article-1-1152-fa.html


دانشگاه علوم دریایی ، alipoor.alireza@yahoo.com
چکیده:   (4102 مشاهده)
در دانشگاه­های امروزی؛ شاهد ظهور شرکت­های نوپا با عنوان استارت آپ توسط تیم­های دانشجویی و دانشگاهیان هستیم؛ متأسفانه اکثر استارت آپ­ها با موانع موفقیت روبرو هستند. از طرفی یکی از مباحث جدیدی که وارد دانشگاه­های نسل چهارم شده و می­تواند هدف گذاری مطلوبی برای آینده استارت آپ­ها باشد؛ وجود اسپین­آف­های دانشگاهی بوده که با محوریت محققان و دانشگاهیان و با هدف تجاری سازی تحقیقات در دانشگاه­ها ایجاد شده است؛ محقق با هدف موفقیت استارت آپ­ها در یک مطالعه کیفی فرآیند دگردیسی استارت آپ به اسپین آف دانشگاهی را مورد مطالعه قرار داده است؛ به همین منظور در دو بخش این فرایند مورد تحلیل قرار گرفته است؛ در بخش اول متون مربوطه مورد ترجمه قرار گرفتند؛ و در بخش دوم با نمونه­گیری هدفمند در یک مصاحبه ساختاریافته در بین 8 نفر از خبرگانی که دارای سابقه کارآفرینی بودند؛ فرایند حرکت از استارت­آپ به اسپین­آف با استفاده از روش داده بنیاد مورد تحلیل قرار گرفت؛ نتایج تحقیق با شناسایی مؤلفه­های شرایط علی، مداخله­ای وراهبردها؛ نشاندهنده پدیده محوری  با عنوان استارت لین و پیامد آن را سکوی پرتاب ایده آل برای استارت آپ به  سمت اسپین آف دانشگاهی بود؛ محقق در انتهای تحلیل یافته ها،  الگوی سکوی پرتاب برای فرایند دگردیسی استارت آپ به اسپین آف دانشگاهی با عنوان "الگوی ایده آل سکوی پرتاب هلی کوپتر" معرفی کرده است.
متن کامل [PDF 826 kb]   (1726 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1397/10/17 | پذیرش: 1399/7/21

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.