[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: فرایند ارزیابی مقالات :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی
اطلاعات نشریه
آرشیو مجله و مقالات
عملکرد فصلنامه
برای نویسندگان
برای داوران
ثبت نام و اشتراک
تماس با ما
تسهیلات پایگاه
اطلاعیه
پیام ها
::
نمایه های مجله آموزش عالی ایران




















 

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: بانک ها و نمایه نامه ها
:: پربازدیدترین مقالات
:: فرم تعارض منافع و اصالت مقاله مجله آموزش عالی ایران
:: تعداد نویسندگان، سازمان های مشارکت کننده و داوری های ۱۴۰۰
:: راهنمای تنظیم مقالات فصلنامه آموزش عالی ایران
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..
آرشیو مجله

  • سال 1402
  • سال 1402
  • سال 1401
  • سال 1400
  • سال 1399
  • سال 1398

  • [ 0-5 از 14   بعدی ]

    ..
    :: دوره 10، شماره 3 - ( 1397 ) ::
    Browse هنوز هیچ نسخه نشریه‌ای توسط مدیر سیستم انتشار نشریه در پایگاه ایجاد نشده است.
    برای مشاهده یا دریافت اطلاعات مقالات به صورت XML اینجا را کلیک کنید.
    :: دوره 10، شماره 3 - ( 1397 ) ::
    جلد 10 شماره 3 صفحات 165-139 برگشت به فهرست نسخه ها
    وضعیت موجود دانشگاه های دولتی شهر تهران بر اساس مؤلفه های تأثیرگذار بر توسعه دانشگاهی پایدار
    آویشن میرسنجری 1، حمیدرضا آراسته2 ، حسین عباسیان2 ، عبدالرحیم نوه ابراهیم2
    1- گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی ، mirsanjari.a@gmail.com
    2- گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی
    چکیده:   (4491 مشاهده)
    پژوهش حاضر باهدف بررسی وضعیت موجود دانشگاه­های دولتی شهر تهران بر اساس مؤلفه­ های تأثیرگذار بر توسعه دانشگاهی پایدار انجام شد. روش پژوهش، آمیخته اکتشافی و نوع تحقیق، توسعه­ ای و کاربردی است. در بخش کیفی، ابتدا از طریق مصاحبه ­های نیمه ساختاریافته با متخصصان دانشگاهی که به روش ارجاع زنجیره­ای انتخاب‌شده بودند، مؤلفه­ های تأثیرگذار بر توسعه دانشگاهی پایدار شناسایی و دسته­ بندی شدند. در بخش کمی، جامعه آماری پژوهش شامل اعضای هیئت‌علمی دانشگاه­های جامع شهر تهران بودند که با استفاده از روش نمونه­ گیری تصادفی نسبی، تعداد 811 نفر به‌عنوان مشارکت­ کنندگان در پژوهش انتخاب شدند. برای تعیین روایی و پایایی ابزار جمع­ آوری اطلاعات (پرسشنامه محقق ساخته) با استفاده از نرم ­افزار PLS، شاخص میانگین واریانس استخراج‌شده، آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی محاسبه شد. همچنین به‌منظور تأیید برازش مدل ساختاری،معیار ضریب تعیین و معیار استون گیسر مورد استفاده قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل دادههای کمی از نرم افزار SPSS، جهت محاسبه شاخص­های توصیفی و آزمون t تک نمونه­ای استفاده شد. درنهایت، مدل طراحی‌شده دارای سه بُعد اصلی (آموزش، پژوهش و خدمات اجتماعی) بر پایه چهار عامل (وظایف، فناوری، نیروی انسانی و ساختار) بود. نتایج پژوهش حاکی از آن است که وضعیت موجود نمونه موردمطالعه در سطح (0.1 p) در قسمت­های پژوهش-وظایف (5/53=t، 0/00=p)، پژوهش-فناوری (3/76t=، 0/00p=)، پژوهش-نیروی انسانی (8/93t=، 0/00=p) و خدمات اجتماعی-فناوری (3/99t=، p=0/00) به‌صورت معنی­دار بالاتر از سطح متوسط قرارگرفته است.
    واژه‌های کلیدی: مأموریت دانشگاه ها، مدل های دانشگاه پایدار، مدل سه‌گانه آموزش-پژوهش-خدمات اجتماعی.
    متن کامل [PDF 995 kb]   (1082 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1397/10/17 | پذیرش: 1398/7/15
    ارسال پیام به نویسنده مسئول

    ارسال نظر درباره این مقاله
    نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

    CAPTCHA


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    Mirsanjari A, Arasteh H, Abbasian H, Navehebrahim A. Current Status of Tehran’s Public Universities Based on Factors Affecting the Development of a Sustainable University. ihej 2018; 10 (3) :139-165
    URL: http://ihej.ir/article-1-1151-fa.html

    میرسنجری آویشن، آراسته حمیدرضا، عباسیان حسین، نوه ابراهیم عبدالرحیم. وضعیت موجود دانشگاه های دولتی شهر تهران بر اساس مؤلفه های تأثیرگذار بر توسعه دانشگاهی پایدار. آموزش عالی ایران. 1397; 10 (3) :139-165

    URL: http://ihej.ir/article-1-1151-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 10، شماره 3 - ( 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    مجله آموزش عالی ایران Iranian Higher Education
    Persian site map - English site map - Created in 0.1 seconds with 78 queries by YEKTAWEB 4645