[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: فرایند ارزیابی مقالات :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی
اطلاعات نشریه
آرشیو مجله و مقالات
عملکرد فصلنامه
برای نویسندگان
برای داوران
ثبت نام و اشتراک
تماس با ما
تسهیلات پایگاه
اطلاعیه
پیام ها
::
نمایه های مجله آموزش عالی ایران




















 

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: بانک ها و نمایه نامه ها
:: پربازدیدترین مقالات
:: فرم تعارض منافع و اصالت مقاله مجله آموزش عالی ایران
:: تعداد نویسندگان، سازمان های مشارکت کننده و داوری های ۱۴۰۰
:: راهنمای تنظیم مقالات فصلنامه آموزش عالی ایران
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..
آرشیو مجله

  • سال 1402
  • سال 1402
  • سال 1401
  • سال 1400
  • سال 1399
  • سال 1398

  • [ 0-5 از 14   بعدی ]

    ..
    :: دوره 9، شماره 3 - ( 1396 ) ::
    Browse هنوز هیچ نسخه نشریه‌ای توسط مدیر سیستم انتشار نشریه در پایگاه ایجاد نشده است.
    برای مشاهده یا دریافت اطلاعات مقالات به صورت XML اینجا را کلیک کنید.
    :: دوره 9، شماره 3 - ( 1396 ) ::
    جلد 9 شماره 3 صفحات 115-89 برگشت به فهرست نسخه ها
    برنامه ریزی استراتژیک آموزش از دور در دانشگاه پیام نور
    ثنا صفری1، اسماعیل صفری2، محمدرضا سرمدی1، مهران فرج الهی1
    1- مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور
    2- مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور ، Esmaeil_safari@yahoo.com
    چکیده:   (4312 مشاهده)
    هدف از انجام این پژوهش طراحی الگوی برنامه­ریزی استراتژیک آموزش از دور در آموزش­عالی ایران می باشد. روش پژوهش ترکیبی (کیفی و کمی) است. نمونه آماری در بخش کیفی هفت نفر از صاحبنظران آموزش از دور و مدیریت دولتی و در بخش کمی 97 نفر از اعضای هیئت­علمی گروه مدیریت دولتی می­باشند. نتایج این پژوهش نشان داد که چون طبیعت دانشگاه و آموزش­عالی با طبیعت سازمان­ها و بنگاه­های کسب و کار محور متفاوت است، همچنین بین دانشگاه­های مرسوم و دانشگاه­های آموزش از دور تفاوت وجود دارد،  باید در مدل های ارائه شده تغییراتی داد. با شناخت این تفاوت­ها، دانشگاه­ها می­توانند مدل سنتی را به گونه­ ای تغییر دهند که شناخت و مشارکت آنها در این فرایند بهبود یابد و همواره برنامه­ ریزی استراتژیک با نتایج بهتری حاصل شود. در این پژوهش براساس مطالعات انجام شده، الگوی مفهومی متناسب با برنامه­ ریزی استراتژیک آموزش از دور طراحی شد. جهت گردآوری داده­ ها در بخش کیفی از مصاحبه نیمه ساختاریافته با صاحب­نظران استفاده و از مقوله ­بندی نتایج آن پرسشنامه بدست آمد. نتایج پرسشنامه با استفاده از ماتریس عوامل داخلی و خارجی نشان­دهنده غلبه ضعف­ ها بر قوت ­ها و تهدیدها بر فرصت­ ها می­باشد. نتایج ماتریس چهارخانه­ ای عوامل داخلی و خارجی نشان داد که دانشگاه پیام­ نور در موقعیت استراتژی تدافعی می ­باشد. همچنین از ماتریس SWOT برای تدوین استراتژی و از ماتریس QSPM اولویت بندی آن­ها استفاده شد. در نهایت نتایج تحلیل مسیر، نشان داد که در حدود 81% از مجموع تغییرات متغیر وابسته توسط مدل تحلیلی نهایی ارائه شده تبیین شده که نشان دهنده تناسب بالای مدل مفهومی جهت ارائه در برنامه­ ریزی استراتژیک آموزش از دور می ­باشد.
    واژه‌های کلیدی: مدل، برنامه ریزی استراتژیک، آموزش از دور، آموزش عالی، دانشگاه پیام نور
    متن کامل [PDF 744 kb]   (1292 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1397/4/2 | پذیرش: 1397/7/15
    ارسال پیام به نویسنده مسئول

    ارسال نظر درباره این مقاله
    نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

    CAPTCHA


    XML     Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:


    صفری ثنا، صفری اسماعیل، سرمدی محمدرضا، فرج الهی مهران. برنامه ریزی استراتژیک آموزش از دور در دانشگاه پیام نور. آموزش عالی ایران. 1396; 9 (3) :89-115

    URL: http://ihej.ir/article-1-1092-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 9، شماره 3 - ( 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    مجله آموزش عالی ایران Iranian Higher Education
    Persian site map - English site map - Created in 0.09 seconds with 78 queries by YEKTAWEB 4645