[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: فرایند ارزیابی مقالات :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی
اطلاعات نشریه
آرشیو مجله و مقالات
عملکرد فصلنامه
برای نویسندگان
برای داوران
ثبت نام و اشتراک
تماس با ما
تسهیلات پایگاه
اطلاعیه
پیام ها
::
نمایه های مجله آموزش عالی ایران




















 

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: بانک ها و نمایه نامه ها
:: پربازدیدترین مقالات
:: فرم تعارض منافع و اصالت مقاله مجله آموزش عالی ایران
:: تعداد نویسندگان، سازمان های مشارکت کننده و داوری های ۱۴۰۰
:: راهنمای تنظیم مقالات فصلنامه آموزش عالی ایران
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..
آرشیو مجله

  • سال 1402
  • سال 1402
  • سال 1401
  • سال 1400
  • سال 1399
  • سال 1398

  • [ 0-5 از 14   بعدی ]

    ..
    :: دوره 11، شماره 2 - ( 1398 ) ::
    Browse هنوز هیچ نسخه نشریه‌ای توسط مدیر سیستم انتشار نشریه در پایگاه ایجاد نشده است.
    برای مشاهده یا دریافت اطلاعات مقالات به صورت XML اینجا را کلیک کنید.
    :: دوره 11، شماره 2 - ( 1398 ) ::
    جلد 11 شماره 2 صفحات 142-119 برگشت به فهرست نسخه ها
    توسعه چارچوب ظرفیت سازمانی دانشگاهی: یک مطالعه کیفی
    جعفر ترک زاده 1، فاطمه زینعلی2 ، مهدی محمدی2 ، قاسم سلیمی2
    1- دانشگاه شیراز ، djt2891@gmail.com
    2- دانشگاه شیراز
    چکیده:   (3059 مشاهده)
    هدف پژوهش حاضر، توسعه­ چارچوب ظرفیت سازمانی دانشگاهی بود. روش پژوهش، فراترکیبِ کیفی هفت مرحله­ای سندلوسکی و باروسو (2007) بود. در گام اول، سؤال پژوهش در مورد توسعه­ چارچوب ظرفیت دانشگاهی مطرح و بر اساس آن اعضای تیم فراترکیب مشخص شدند. در گام دوم و سوم، 63 پژوهش کیفی از میان 120 پژوهش از پایگاه­های معتبر علمی داخلی و خارجی جستجو و معیارهای شمول مقالات مشخص گردید. در گام چهارم، با تجزیه‌وتحلیل داده­ها، 104 مضمون پایه­ مرتبط با ظرفیت دانشگاهی استخراج گردید. بر آن اساس در گام پنجم، 104 مضمون پایه در 19 مضمون سازمان دهنده­ سطح اول شامل آموزش؛ پژوهش؛ خدمات اجتماعی؛ بهره­وری؛ فنّاوری؛ ساختار سازمانی؛ نظارت و ارزیابی؛ مدیریت منابع انسانی؛ شایستگی­های منابع انسانی؛ توان پاسخگویی؛ مالی؛ نظام برنامه­ریزی؛ مدیریت دانشجویان؛ امکانات و تسهیلات؛ مسئولیت­های شغلی اعضای هیئت‌علمی؛ فرهنگ‌سازمانی؛ برنامه­ درسی و رهبری تغییر قرار گرفتند. در مرحله­ بعد، مضامین سازمان دهنده­ سطح اول در 5 مضمون سازمان دهنده­ سطح دوم شامل مدیریت استعداد؛ زیرساخت­ها؛ مأموریتی؛ فرآیندی و عملکرد سازمانی طبقه­بندی شدند. در انتها نیز، شبکه­ مضامین ظرفیت سازمانی دانشگاهی ترسیم گردید. در گام ششم، یافته­ها اعتبار یابی شدند و پس از تأیید، در گام هفتم ارائه گردیدند. چارچوب توسعه داده‌شده در این پژوهش، امکان ارزیابی ظرفیت سازمانی دانشگاه­ها و مراکز آموزش عالی را فراهم آورده است.
    واژه‌های کلیدی: ظرفیت سازمانی، آموزش عالی، دانشگاه، فراترکیب
    متن کامل [PDF 1120 kb]   (1030 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1398/6/11 | پذیرش: 1398/4/10
    ارسال پیام به نویسنده مسئول

    ارسال نظر درباره این مقاله
    نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

    CAPTCHA


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    Torkzadeh J, Zeinali F, Mohammadi M, Salimi G. Developing a Framework for the Organizational Capacity of Academic Centers: A Qualitative Study. ihej 2019; 11 (2) :119-142
    URL: http://ihej.ir/article-1-1316-fa.html

    ترک زاده جعفر، زینعلی فاطمه، محمدی مهدی، سلیمی قاسم. توسعه چارچوب ظرفیت سازمانی دانشگاهی: یک مطالعه کیفی. آموزش عالی ایران. 1398; 11 (2) :119-142

    URL: http://ihej.ir/article-1-1316-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 11، شماره 2 - ( 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    مجله آموزش عالی ایران Iranian Higher Education
    Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 78 queries by YEKTAWEB 4645