[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: فرایند ارزیابی مقالات :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی
اطلاعات نشریه
آرشیو مجله و مقالات
عملکرد فصلنامه
برای نویسندگان
برای داوران
ثبت نام و اشتراک
تماس با ما
تسهیلات پایگاه
اطلاعیه
پیام ها
::
نمایه های مجله آموزش عالی ایران




















 

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: بانک ها و نمایه نامه ها
:: پربازدیدترین مقالات
:: فرم تعارض منافع و اصالت مقاله مجله آموزش عالی ایران
:: تعداد نویسندگان، سازمان های مشارکت کننده و داوری های ۱۴۰۰
:: راهنمای تنظیم مقالات فصلنامه آموزش عالی ایران
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..
آرشیو مجله

  • سال 1402
  • سال 1402
  • سال 1401
  • سال 1400
  • سال 1399
  • سال 1398

  • [ 0-5 از 14   بعدی ]

    ..
    :: دوره 9، شماره 1 - ( 1396 ) ::
    Browse هنوز هیچ نسخه نشریه‌ای توسط مدیر سیستم انتشار نشریه در پایگاه ایجاد نشده است.
    برای مشاهده یا دریافت اطلاعات مقالات به صورت XML اینجا را کلیک کنید.
    :: دوره 9، شماره 1 - ( 1396 ) ::
    جلد 9 شماره 1 صفحات 25-1 برگشت به فهرست نسخه ها
    شناسایی و اولویت بندی موانع تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی با رویکرد آمیخته
    عیسی ثمری1، ابراهیم آریانی قیزقاپان1
    1- دانشگاه محقق اردبیلی
    چکیده:   (4952 مشاهده)
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اولویت بندی موانع تجاری ­سازی تحقیقات دانشگاهی انجام گرفت. این پژوهش از نوع آمیخته بود. در بخش کیفی جامعه­ ی آماری پژوهش، اساتید دانشگاه علوم پزشکی و محقق اردبیلی بودند. داده ­های کیفی با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته گردآوری شد و با کدگذاری باز، محوری و انتخابی موانع تعیین گردیدند. در بخش کمی نیز با استفاده از پرسشنامه ­ی ماحصل کار کیفی وضعیت موانع تجاری­ سازی تحقیقات از نظر 120 دانشجوی تحصیلات تکمیلی تعیین شد. نتایج 66 گزاره مفهومی اولیه با 23 مقوله فرعی و 6 گزاره مقوله­ای اصلی را به عنوان موانع تجاری سازی نتایج تحقیقات دانشگاهی نشان داد و روابط بین آن­ها در قالب الگوی ساختاری ارائه شد. همچنین نتایج آزمون کای اسکوئر و فریدمن نشان داد که عامل­ های سرمایه و زیرساخت­ها، ساختاری و اطلاعاتی، جو و فرهنگ دانشگاهی، دانشی و بلوغ حرفه ­ای، قانونی و اقتصادی و بودجه ­ای به ترتیب اولویت به عنوان موانع تجاری ­سازی تحقیقات دانشگاهی شناسایی شده است. موانع پیش روی تجاری ­سازی نتایج تحقیقات دانشگاهی دانشگاه ­های علوم پزشکی و محقق اردبیلی دارای ابعاد چندگانه ­اند و  مرتفع نمودن این موانع نیازمند راهکارهای تخصصی می‌باشد.
    واژه‌های کلیدی: پژوهش، تجاری سازی، موانع تجاری سازی، دانشگاه، تحقیق آمیخته
    متن کامل [PDF 620 kb]   (1837 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1396/6/23 | پذیرش: 1397/3/20
    ارسال نظر درباره این مقاله
    نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

    CAPTCHA


    XML     Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:


    ثمری عیسی، آریانی قیزقاپان ابراهیم. شناسایی و اولویت بندی موانع تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی با رویکرد آمیخته. آموزش عالی ایران. 1396; 9 (1) :1-25

    URL: http://ihej.ir/article-1-995-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 9، شماره 1 - ( 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    مجله آموزش عالی ایران Iranian Higher Education
    Persian site map - English site map - Created in 0.13 seconds with 78 queries by YEKTAWEB 4645