تاریخ دریافت: 09/08/1389
تاریخ پذیرش: 12/09/1390
چکیده
هدف از این پژوهش، طراحی یک مدل ترکیبی ریاضی به منظور بهبود سنجش ارزیابی گروههای آموزشی مدیریت در مراکز آموزش عالی کشور است. اساس مدلسازی این پژوهش تکنیک تحلیل پوششی دادههاست، ولی به منظور افزایش دقت در ارزیابی عملکرد گروههای آموزشی و شناسایی دقیق واحدهای کارا و ناکارا، از یک مدل که از ترکیب تکنیک تحلیل پوششی دادهها و برنامهریزی آرمانی طراحی و ساخته شده، استفاده و عملکرد گروههای آموزشی از این منظر سنجیده شده است. بررسی حاضر از نوع کاربردی، از نظر زمان، تکمقطعی و از نظر شیوه اجرا توصیفی ـ ریاضی است. جامعه آماری که به منظور تست مدل استفاده شده، مربوط به گروههای آموزشی رشته مدیریت در 12 دانشگاه سراسری کشور شامل گروههای مدیریت دانشگاههای تهران، علامه طباطبایی، شهید بهشتی، الزهرا، شاهد، بینالمللی امام خمینی(ره)، گیلان، مازندران، شیراز، اصفهان، فردوسی مشهد و شهید چمران اهواز است. نتایج حاصل از این پژوهش توانایی بالاتر مدل ترکیبی را در تفکیک گروههای آموزشی نسبت به مدلهای اولیۀ تحلیل پوششی دادهها نشان میدهد.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |