دوره 4، شماره 2 - ( 1391 )                   جلد 4 شماره 2 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

اخوت هانیه، انصاری مجتبی. ارزیابی چگونگی ارتقاء سطح یادگیری دانشجویان مهندسی معماری در فراگیری مفاهیم سازه. آموزش عالی ایران. 1391; 4 (2)

URL: http://ihej.ir/article-1-635-fa.html


1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
2- دانشکده هنر و معماری دانشگاه تربیت مدرس
چکیده:   (5250 مشاهده)

تاریخ دریافت: 08/11/1387

تاریخ پذیرش: 20/10/1390

چکیده

پژوهش حاضر به بررسی میزان رشد یادگیری دانشجویان مهندسی معماری در فراگیری مفاهیم پایه در سازه از طریق روش­های متداول و مقایسه آن با یک روش پیشنهادی می­پردازد. بر این اساس پاسخ سؤال­های زیر در انجام این پژوهش مد نظر است:

1- آیا همسانی یا سطوح معناداری بین میزان رشد یادگیری دانشجویان از طریق شیوه­های مورد مطالعه مشاهده می­شود؟

2- آیا ساخت ماکت از پروژه­های اجرایی اختلاف معناداری در رشد یادگیری مفاهیم سازه توسط دانشجویان نسبت به کلاس­های تئوری ایجاد می­نماید؟

3- نگرش اساتید و دانشجویان نسبت به موثرترین شیوه آموزش مفاهیم سازه به دانشجویان معماری چیست؟ و آیا این نگرش منطبق بر یافته­های پژوهش میباشد؟

روش تحقیق در این پژوهش به صورت مطالعه میدانی (Field Trial) بوده که برای تحلیل یافته­ها از شاخصهای آماری میانگین و انحراف معیار با فاصله اطمینان 95% و خطای مطالعه (P<0.05) استفاده شده است. همچنین برای مقایسه میانگین کمیت­های جوامع مورد بررسی به تفکیک از آزمونهای (Paired TTEST, TTest و Anova) استفاده شده است و نهایتاً نمودارها به کمک نرم افزار Excel استخراج گردید.

نتایج حاصل نشان دهنده آن است که میانگین میزان پاسخگویی دانشجویان به سؤالات در روش بهره گیری از طبیعت بیشتر از روش­های دیگر بوده است. حال آنکه کاربرد روش­های تئوری و ساخت ماکت، اختلاف قابل توجهی را در ایجاد رشد یادگیری دانشجویان نشان نداده است.

متن کامل [PDF 4823 kb]   (1010 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/12/22 | پذیرش: 1395/12/22

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.