[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: فرایند ارزیابی مقالات :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی
اطلاعات نشریه
آرشیو مجله و مقالات
عملکرد فصلنامه
برای نویسندگان
برای داوران
ثبت نام و اشتراک
تماس با ما
تسهیلات پایگاه
اطلاعیه
پیام ها
::
نمایه های مجله آموزش عالی ایران




















 

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: بانک ها و نمایه نامه ها
:: پربازدیدترین مقالات
:: فرم تعارض منافع و اصالت مقاله مجله آموزش عالی ایران
:: تعداد نویسندگان، سازمان های مشارکت کننده و داوری های ۱۴۰۰
:: راهنمای تنظیم مقالات فصلنامه آموزش عالی ایران
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..
آرشیو مجله

  • سال 1402
  • سال 1402
  • سال 1401
  • سال 1400
  • سال 1399
  • سال 1398

  • [ 0-5 از 14   بعدی ]

    ..
    :: دوره 5، شماره 1 - ( 1392 ) ::
    Browse هنوز هیچ نسخه نشریه‌ای توسط مدیر سیستم انتشار نشریه در پایگاه ایجاد نشده است.
    برای مشاهده یا دریافت اطلاعات مقالات به صورت XML اینجا را کلیک کنید.
    :: دوره 5، شماره 1 - ( 1392 ) ::
    جلد 5 شماره 1 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
    مطالعه جامعه شناختی مشکلات دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مسئله یابی پایان نامه (مورد مطالعه دانشجویان کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه های تهران، الزهرا و علامه طباطبایی)
    محمد توکل1، محمد امین قانعی راد2، مرضیه ذوالفقاری1
    1- دانشگاه تهران
    2- مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور
    چکیده:   (5102 مشاهده)

    تاریخ دریافت: 04/04/1391

    تاریخ پذیرش: 27/03/1392

    چکیده

    هدف مطالعه حاضر بررسی جامعه­شناختی مشکلات دانشجویان کارشناسی ­ارشد جامعه­شناسی در مسئله­یابی پایان­نامه بوده است. بررسی مشکلات بر اساس مطالعات کیفی (توصیفی و تبیینی) و با توجه به مصاحبه با سی ­نفر از دانشجویان و اساتید از دانشگاه­های تهران، الزهرا(س) و علامه صورت گرفت. مشکلات دانشجویان در مسئله­یابی؛ بر اساس مفاهیم جامعه­پذیری، پارادایم و اجتماع علمی تبیین شد. بدین­صورت­که ضعف در اجتماعات علمی و فقدان پارادایم­ها، به عنوان فرضیاتی در نظر گرفته شدند که مشکلات حاصل از آن­ها در نهایت باعث مشکلاتی در فرایندهای جامعه­پذیری دانشجویان می­شود و با توجه به فرضیه مطالعه حاضر باعث مشکلاتی در مسئله­یابی پایان­نامه می­شود. نتایج تحقیق نشان دهنده مشکلاتی مانند نداشتن حوزه مورد علاقه، نداشتن سؤال جامعه­شناختی، تردید در مسئله­یابی، مشکلاتی در ارتباط با نظام آموزشی مدرسه و دانشگاه، فقدان بحث­های علمی در گروه­های جامعه­شناسی و تعاملات اندک بین اساتید و دانشجویان و اساتید با یکدیگر است.

    واژه‌های کلیدی: مسئله  یابی، پایان نامه کارشناسی  ارشد، جامعه پذیری، پارادایم، اجتماع علمی.
    متن کامل [PDF 486 kb]   (1793 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1395/12/21 | پذیرش: 1395/12/21
    ارسال نظر درباره این مقاله
    نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

    CAPTCHA


    XML     Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:


    توکل محمد، قانعی راد محمد امین، ذوالفقاری مرضیه. مطالعه جامعه شناختی مشکلات دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مسئله یابی پایان نامه (مورد مطالعه دانشجویان کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه های تهران، الزهرا و علامه طباطبایی). آموزش عالی ایران. 1392; 5 (1)

    URL: http://ihej.ir/article-1-614-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 5، شماره 1 - ( 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    مجله آموزش عالی ایران Iranian Higher Education
    Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 78 queries by YEKTAWEB 4645