الزامات کلان توسعه کیفی خصوصی سازی آموزش عالی در ایران
|
لاله جمشیدی1، حمید رضا آراسته2 |
1- دانشگاه سمنان 2- دانشگاه خوارزمی |
|
چکیده: (4851 مشاهده) |
تاریخ دریافت: 23/05/1391
تاریخ پذیرش: 27/03/1392
چکیده
با اذعان به رشد کمی خصوصی سازی آموزش عالی در کشور طی سال های اخیر، این تحول ساختاری در نظام آموزش عالی در صورتی از موفقیت برخوردار خواهد بود که همگام با رشد کمی به رشد و توسعه کیفی این پدیده نیز توجه لازم صورت گیرد. از اینرو، این پژوهش با هدف شناسایی الزامات کلان توسعه کیفی خصوصیسازی آموزش عالی در ایران انجام شد. روش این پژوهش، آمیخته اکتشافی بود. در این پژوهش، 48 الزام کلان در 7 بعد اصلی شناسایی شد. نمونه این پژوهش مشتمل بر 103 نفر از متخصصان و صاحبنظران آموزش عالی و دست اندرکاران مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی بود. از دیدگاه این افراد، تمامی الزامات شناسایی شده از اهمیت متوسط به بالا در توسعه کیفی خصوصی سازی آموزش عالی برخوردار بودند و لیکن آن الزاماتی که از اهمیت بالایی برخوردار بودند در شرایط موجود خصوصیسازی آموزش عالی کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته اند.
|
|
واژههای کلیدی: خصوصی سازی آموزش عالی، سطح کلان، الزامات کلان توسعه کیفی خصوصیسازی آموزش عالی |
|
متن کامل [PDF 669 kb]
(1409 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1395/12/21 | پذیرش: 1395/12/21
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|