دوره 7، شماره 3 - ( 1394 )                   جلد 7 شماره 3 صفحات 148-119 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

جعفری گوهر منوچهر، شریفی مریم. تأثیر آموزش تلفیقی در مقایسه با روش آموزش سنّتی بر یادگیری زبان انگلیسی . آموزش عالی ایران. 1394; 7 (3) :119-148

URL: http://ihej.ir/article-1-558-fa.html


1- دانشگاه پیام نور تهران
چکیده:   (7555 مشاهده)

هدف پژوهش حاضر، فراتحلیل پژوهش­های انجام­گرفته در زمینه تأثیر فن­آوری اطلاعات و ارتباطات بر یادگیری زبان ­انگلیسی و نیز مطالعه تطبیقی آن با روش­های سنّتی به منظور برآورد اندازه اثر واقعی آموزش تلفیقی در نظام آموزش عالی ایران است. جامعه آماری تحقیق را کلیه پژوهش­های انجام گرفته تا سال 1393 در زمینه آموزش تلفیقی در سطح دانشگاه‌های ایران تشکیل می­دهد. 170 مقاله شامل 215 مورد اندازه اثر مربوط به یادگیری، انگیزش، نگرش و جنسیّت مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. نتایج کلی نشان­دهنده اندازه اثر بزرگ در سه مورد یادگیری، انگیزش و نگرش و دامنه تغییرات گسترده مقادیر در عامل یادگیری بود به این معنی که در بسیاری از موارد، آموزش تلفیقی از همتای کلاسی خود موفق­تر بوده و در مواردی نیز عملکرد ضعیف­تری داشته است. اندازه اثر مربوط به جنسیّت بسیار کوچک بود، بنابراین در آموزش تلفیقی تفاوت معناداری میان زبان­آموزان دختر و پسر وجود ندارد. با تفکیک نتایج حاصل بر اساس آموزش تلفیقی همزمان و غیر­همزمان هیچ تفاوت معناداری مشاهده نشد.

متن کامل [PDF 784 kb]   (4026 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/12/11 | پذیرش: 1395/12/11

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.