وضعیت کیفیت خدمات آموزشی دورههای تحصیلات تکمیلی : مطالعه تطبیقی بین دو دانشگاه قدیم و جدید
|
یداله مهر علی زاده1، عبدالمالک بلوهزچی1، حسین الهام پور1 |
1- دانشگاه شهید چمران اهواز |
|
چکیده: (6769 مشاهده) |
مقاله حاضر باهدف بررسی تطبیقی وضعیت کیفیت خدمات آموزشی دورههای تحصیلات تکمیلی دو دانشگاه قدیمی و نسبتاً جوان کشور ایران تدوینشده است. چارچوب نظری تحقیق بر اساس نظریه ی طول عمر سازمان/دانشگاه انتخاب گردید. روش تحقیق توصیفی، از نوع میدانی برای این تحقیق بکار گرفتهشده است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه گروههای آموزشی دو دانشگاه در سال تحصیلی 89-88 که حداقل در یکرشته باهم مشترک هستند، تشکیل میدهد. در این تحقیق، برای جمعآوری دادهها از دو پرسشنامه محقق ساخته بر اساس ابعاد مقیاس کیفیت خدمات آموزشی با تأکید بر جنبههای خاصی از ابعاد پنجگانه کیفیت خدمات (ملموسات، قابلیت اطمینان، پاسخگویی، تضمین/ امنیت و همدلی)، هم برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) و هم اعضای هیئتعلمی تکمیل گردید. نتیجه کلی بهدستآمده گویای آن است که بین دو دانشگاه قدیمی و دانشگاه نسبتاً جوان به لحاظ کیفیت درزمینه ی ملموسات، قابلیت اطمینان، پاسخگویی، همدلی و تضمین/ امنیت بین ادراک از وضع موجود و انتظارات از وضع مطلوب اختلاف معنیداری بهدستآمده است.
|
|
واژههای کلیدی: کیفیت خدمات آموزشی، نظریه عمر سازمان، تحصیلات تکمیلی |
|
متن کامل [PDF 653 kb]
(2774 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1395/6/2 | پذیرش: 1395/6/2
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|