[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: فرایند ارزیابی مقالات :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی
اطلاعات نشریه
آرشیو مجله و مقالات
عملکرد فصلنامه
برای نویسندگان
برای داوران
ثبت نام و اشتراک
تماس با ما
تسهیلات پایگاه
اطلاعیه
پیام ها
::
نمایه های مجله آموزش عالی ایران




















 

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: بانک ها و نمایه نامه ها
:: پربازدیدترین مقالات
:: فرم تعارض منافع و اصالت مقاله مجله آموزش عالی ایران
:: تعداد نویسندگان، سازمان های مشارکت کننده و داوری های ۱۴۰۰
:: راهنمای تنظیم مقالات فصلنامه آموزش عالی ایران
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..
آرشیو مجله

  • سال 1402
  • سال 1402
  • سال 1401
  • سال 1400
  • سال 1399
  • سال 1398

  • [ 0-5 از 14   بعدی ]

    ..
    :: دوره 13، شماره 1 - ( 1400 ) ::
    Browse هنوز هیچ نسخه نشریه‌ای توسط مدیر سیستم انتشار نشریه در پایگاه ایجاد نشده است.
    برای مشاهده یا دریافت اطلاعات مقالات به صورت XML اینجا را کلیک کنید.
    :: دوره 13، شماره 1 - ( 1400 ) ::
    جلد 13 شماره 1 صفحات 61-21 برگشت به فهرست نسخه ها
    بررسی مقایسه‌ای ساماندهی آموزش عالی کشور مبتنی بر رویکرد آمایش سرزمین موردمطالعه: برنامه‌های توسعه قبل و بعد از انقلاب
    فاطمه نصراللهی نیا 1، غلامرضا گرائی نژاد2، محمد یمنی دوزی سرخابی3
    1- دانشگاه شهید بهشتی ، fatemehnasrollahinia@gmail.com
    2- دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز
    3- دانشگاه شهید بهشتی
    چکیده:   (1429 مشاهده)
    پژوهش حاضر با هدف بررسی مقایسه­ ای سیاست­ های اثرگذار از منظر آمایش آموزش عالی در مستندات برنامه­ های توسعه قبل و بعد از انقلاب اسلامی، انجام شده است؛ به این منظور مستندات برنامه­های توسعه قبل و بعد از انقلاب طی سال­های 1327 تا 1396( یازده برنامه توسعه)، موردبررسی مقایسه­ای قرار گرفت و محتوای آن­ها از منظر جایگاه و دستاوردشان در جریان ساماندهی آموزش عالی کشور مبتنی بر رویکرد آمایش سرزمین، بررسی شد؛ روش این پژوهش، تحلیل محتوای کیفی و از نوع مقایسه­ای است. مسئله اصلی پژوهش این‌گونه مطرح شد که شباهت­ها و تفاوت­های "آمایش آموزش عالی" در برنامه­های توسعه قبل و بعد از انقلاب چه بوده است؟ طبق یافته­  های این پژوهش، ساماندهی آموزش عالی با «تأکید بر آمایش سرزمین» در برنامه­های توسعه قبل و بعد از انقلاب در هفت مقوله مطالعات و برنامه­ریزی آمایش سرزمین، گسترش آموزش عالی، تراز نیروی انسانی، مدیریت آموزش عالی، ارزیابی کیفیت آموزش عالی، همکاری­های ملی و بین­المللی و تولیدات علم و فناوری هم‌راستا با یکدیگر و همچنین در پنج مقوله از آن­ها  مطالعات و برنامه ­ریزی آمایش سرزمین، گسترش آموزش عالی، تراز نیروی انسانی، همکاری­های ملی و بین­المللی و تولیدات علم و فناوری، دارای تفاوت­  بوده­ اند.
    واژه‌های کلیدی: ساماندهی آموزش عالی، آمایش سرزمین، برنامه‌های توسعه، شباهت‌ها و تفاوت‌های سیاستی
    متن کامل [PDF 637 kb]   (467 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1399/10/13 | پذیرش: 1400/7/13
    ارسال پیام به نویسنده مسئول

    ارسال نظر درباره این مقاله
    نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

    CAPTCHA


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    Nasrollahinia F. A comparative study of the country's higher education Organizing based on the spatial planning approach: Case study: Development Programs in Iran: Pre and Post Revolution. ihej 2021; 13 (1) :21-61
    URL: http://ihej.ir/article-1-1605-fa.html

    نصراللهی نیا فاطمه، گرائی نژاد غلامرضا، یمنی دوزی سرخابی محمد. بررسی مقایسه‌ای ساماندهی آموزش عالی کشور مبتنی بر رویکرد آمایش سرزمین موردمطالعه: برنامه‌های توسعه قبل و بعد از انقلاب. آموزش عالی ایران. 1400; 13 (1) :21-61

    URL: http://ihej.ir/article-1-1605-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 13، شماره 1 - ( 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    مجله آموزش عالی ایران Iranian Higher Education
    Persian site map - English site map - Created in 0.1 seconds with 78 queries by YEKTAWEB 4645