[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: فرایند ارزیابی مقالات :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی
اطلاعات نشریه
آرشیو مجله و مقالات
عملکرد فصلنامه
برای نویسندگان
برای داوران
ثبت نام و اشتراک
تماس با ما
تسهیلات پایگاه
اطلاعیه
پیام ها
::
نمایه های مجله آموزش عالی ایران




















 

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: بانک ها و نمایه نامه ها
:: پربازدیدترین مقالات
:: فرم تعارض منافع و اصالت مقاله مجله آموزش عالی ایران
:: تعداد نویسندگان، سازمان های مشارکت کننده و داوری های ۱۴۰۰
:: راهنمای تنظیم مقالات فصلنامه آموزش عالی ایران
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..
آرشیو مجله

  • سال 1402
  • سال 1402
  • سال 1401
  • سال 1400
  • سال 1399
  • سال 1398

  • [ 0-5 از 14   بعدی ]

    ..
    :: دوره 11، شماره 4 - ( 1398 ) ::
    Browse هنوز هیچ نسخه نشریه‌ای توسط مدیر سیستم انتشار نشریه در پایگاه ایجاد نشده است.
    برای مشاهده یا دریافت اطلاعات مقالات به صورت XML اینجا را کلیک کنید.
    :: دوره 11، شماره 4 - ( 1398 ) ::
    جلد 11 شماره 4 صفحات 94-67 برگشت به فهرست نسخه ها
    اولویت بندی معیارهای ارتقاء مرتبه اعضای هیأت علمی در ایران بر اساس مطالعه‌ای تطبیقی در زمینه نظام‌های ارتقاء مرتبه اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌های منتخب
    امین قنبری 1، هادی یوسفی2
    1- دانشگاه تهران ، a.ghanbari@ut.ac.ir
    2- دانشگاه شهید بهشتی
    چکیده:   (3980 مشاهده)
    اعضای هیأت علمی از ارکان مهم دانشگاه­ها می‌باشند که نقش بسزایی در توسعه کشورها ایفا می‌کنند. با توجه به اهمیت جایگاه اعضای هیأت‌ علمی در نظام آموزش عالی و توسعه کشور ، این پژوهش به یکی از سیاست‌های اثرگذار بر عملکرد اعضای هیأت علمی، پرداخته است. پژوهش حاضر با هدف درس‌آموزی از نظام ارتقاء مرتبه اعضای هیأت‌علمی در دانشگاه‌های منتخب دنیا، برای نظام ارتقاء مرتبه اعضای هیأت علمی در ایران صورت گرفته است. بدین منظور، ابتدا معیارهای ارتقاء اعضای هیأت علمی 14 دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته ، سپس این معیارها جمع­بندی شده و با استفاده از آن پرسشنامه­ای طراحی گردید  و در اختیار 20 تن از خبرگان قرار داده شد. داده‌های گردآوری شده با استفاده از روش دلفی فازی مورد تحلیل قرار گرفت. در نهایت، بر اساس نتایج تحلیل دلفی ‌فازی، به مقایسه نظام ارتقاء اعضای هیأت علمی نظام آموزش عالی ایران و دانشگاه­های منتخب پرداخته شد و پیشنهاداتی در این زمینه ارائه گردید. موارد قابل توجه در مقایسه  نظام ارتقاء مرتبه علمی کشورمان و دانشگاه­های منتخب عبارت‌ بودند از: منمرکز بودن نظام ارتقاء مرتبه در ایران، کم­توجهی نظام ارتقاء کشورمان به عوامل آموزشی (به‌طور کلی)، نوآوری در روش‌های تدریس، نوشتن کتاب درسی، توانایی تحریک دانشجویان برای آموزش‌های بیشتر، عوامل مربوط به کیفیت و کاربردی بودن پژوهش‌ها، ارتباط با صنعت و بخش خصوصی و اثربخشی خدمات اجرایی.
    واژه‌های کلیدی: نظام ارتقاء، اعضای هیأت علمی، روش دلفی فازی، مطالعه تطبیقی
    متن کامل [PDF 626 kb]   (1009 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1399/5/19 | پذیرش: 1399/6/30
    ارسال پیام به نویسنده مسئول

    ارسال نظر درباره این مقاله
    نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

    CAPTCHA


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    Ghanbari A, Yousefi H. Prioritization of faculty members promotion criteria based on a comparative study in the context of faculty promotion systems in selected universities. ihej 2019; 11 (4) :67-94
    URL: http://ihej.ir/article-1-1523-fa.html

    قنبری امین، یوسفی هادی. اولویت بندی معیارهای ارتقاء مرتبه اعضای هیأت علمی در ایران بر اساس مطالعه‌ای تطبیقی در زمینه نظام‌های ارتقاء مرتبه اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌های منتخب. آموزش عالی ایران. 1398; 11 (4) :67-94

    URL: http://ihej.ir/article-1-1523-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 11، شماره 4 - ( 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    مجله آموزش عالی ایران Iranian Higher Education
    Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 78 queries by YEKTAWEB 4645