[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: فرایند ارزیابی مقالات :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی
اطلاعات نشریه
آرشیو مجله و مقالات
عملکرد فصلنامه
برای نویسندگان
برای داوران
ثبت نام و اشتراک
تماس با ما
تسهیلات پایگاه
اطلاعیه
پیام ها
::
نمایه های مجله آموزش عالی ایران




















 

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: بانک ها و نمایه نامه ها
:: پربازدیدترین مقالات
:: فرم تعارض منافع و اصالت مقاله مجله آموزش عالی ایران
:: تعداد نویسندگان، سازمان های مشارکت کننده و داوری های ۱۴۰۰
:: راهنمای تنظیم مقالات فصلنامه آموزش عالی ایران
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..
آرشیو مجله

  • سال 1402
  • سال 1402
  • سال 1401
  • سال 1400
  • سال 1399
  • سال 1398

  • [ 0-5 از 14   بعدی ]

    ..
    :: دوره 10، شماره 3 - ( 1397 ) ::
    Browse هنوز هیچ نسخه نشریه‌ای توسط مدیر سیستم انتشار نشریه در پایگاه ایجاد نشده است.
    برای مشاهده یا دریافت اطلاعات مقالات به صورت XML اینجا را کلیک کنید.
    :: دوره 10، شماره 3 - ( 1397 ) ::
    جلد 10 شماره 3 صفحات 110-77 برگشت به فهرست نسخه ها
    طراحی الگوی مشاوره حرفه‌ای در دانشگاه های ایران
    زینب کرمخانی 1، ابراهیم صالحی عمران2 ، سهیلا هاشمی2 ، یدالله مهر علیزاده3
    1- گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی،دانشگاه مازندران ، karamkhani.zeynab@gmail.com
    2- گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی،دانشگاه مازندران
    3- دانشگاه شهید چمران اهواز
    چکیده:   (4359 مشاهده)
    هدف پژوهش حاضر طراحی الگوی مشاوره حرفه ایی در دانشگاه های ایران است. طرح پژوهش حاضر کیفی و بر اساس روش پژوهش کیفی گراندد تئوری انجام گردید. جامعه آماری در این پژوهش مطلعان کلیدی و خبرگان در پنج دسته سیاستی، مدیریتی، جامعه‌شناسی، اقتصادی و کارشناسان متخصص در نظر گرفته‌شده اند. از آنجایی که این پژوهش از نوع اکتشافی است مناسب‌ترین نوع نمونه‌گیری، نمونه‌گیری هدفمند است که در این پژوهش از نوع روش گلوله برفی استفاده گردیده است. تعداد نمونه ها با توجه به اشباع نظری به 32 نفر رسید. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش به دلیل جدید بودن موضوع و فقدان نظریه کافی در خصوص موضوع پژوهش مصاحبه های اکتشافی است. بعد از جمع‌آوری داده ها، تجزیه و تحلیل آنان به صورت کدگذاری باز، محوری و گزینشی صورت گرفت که بر اساس تحلیل داده ها مدل مطلوب برای رویکرد مشاوره حرفه ایی در دانشگاه ارائه گردید. براساس یافته ها مقولاتی همچون اقتصاد دانش‌بنیان و جامعه یادگیرنده، حکمرانی دانشگاه، مسئولیت اجتماعی دانشگاه، آئین‌نامه های ارتقاء و کنش‌های ارتباطی بر روی رویکرد مشاوره حرفه ای به عنوان پدیده مرکزی اثر گذار هستند و با استفاده از این مقولات مدل پارادایم مشاوره حرفه ای در راستای رسیدن به دانشگاه پاسخگو ارائه شده است.
     
    واژه‌های کلیدی: مشاوره حرفه ای، آموزش عالی، مسئولیت اجتماعی دانشگاه، ارتباط علم با جامعه مقدمه
    متن کامل [PDF 1099 kb]   (1085 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1397/8/11 | پذیرش: 1398/7/15
    ارسال پیام به نویسنده مسئول

    ارسال نظر درباره این مقاله
    نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

    CAPTCHA


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    karamkhani Z, Salehi Omran . E, Hashemi S, mehralizadeh Y. Designing Professional Consulting Model in Iran's Universities. ihej 2018; 10 (3) :77-110
    URL: http://ihej.ir/article-1-1109-fa.html

    کرمخانی زینب، صالحی عمران ابراهیم، هاشمی سهیلا، مهر علیزاده یدالله. طراحی الگوی مشاوره حرفه‌ای در دانشگاه های ایران. آموزش عالی ایران. 1397; 10 (3) :77-110

    URL: http://ihej.ir/article-1-1109-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 10، شماره 3 - ( 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    مجله آموزش عالی ایران Iranian Higher Education
    Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 78 queries by YEKTAWEB 4645