[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: فرایند ارزیابی مقالات :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی
اطلاعات نشریه
آرشیو مجله و مقالات
عملکرد فصلنامه
برای نویسندگان
برای داوران
ثبت نام و اشتراک
تماس با ما
تسهیلات پایگاه
اطلاعیه
پیام ها
::
نمایه های مجله آموزش عالی ایران




















 

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: بانک ها و نمایه نامه ها
:: پربازدیدترین مقالات
:: فرم تعارض منافع و اصالت مقاله مجله آموزش عالی ایران
:: تعداد نویسندگان، سازمان های مشارکت کننده و داوری های ۱۴۰۰
:: راهنمای تنظیم مقالات فصلنامه آموزش عالی ایران
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..
آرشیو مجله

  • سال 1403
  • سال 1402
  • سال 1401
  • سال 1400
  • سال 1399

  • [ 0-5 از 15   بعدی ]

    ..
    :: دوره 11، شماره 1 - ( 1398 ) ::
    Browse هنوز هیچ نسخه نشریه‌ای توسط مدیر سیستم انتشار نشریه در پایگاه ایجاد نشده است.
    برای مشاهده یا دریافت اطلاعات مقالات به صورت XML اینجا را کلیک کنید.
    :: دوره 11، شماره 1 - ( 1398 ) ::
    جلد 11 شماره 1 صفحات 66-39 برگشت به فهرست نسخه ها
    تأملی بر علل مؤثر بر بروز کژ کارکردهای پژوهش در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ایران
    ناهید کیائی طالقانی 1، حسن رضا زین‌آبادی2 ، حمیدرضا آراسته2 ، حسین عباسیان2
    1- دانشگاه خوارزمی ، std_kiaie@ khu.ac.ir
    2- دانشگاه خوارزمی
    چکیده:   (3880 مشاهده)
    پژوهش، مطالعه‌ای نظام‌مند و کنترل‌شده تجربی و انتقادی درباره کشف روابط میان پدیده‌ها و ارائه‌ی فرضیه‌های گوناگون به شمار می‌رود و در جست‌وجوی دست‌یابی به هدف و عملی مشخص است و بر تأمین سعادت و رفاه همگان تأکید می‌کند. آنچه مسلم است پژوهش‌ها باید نیازهای علمی و تکنولوژی کشور را برطرف و تولید ثروت کنند اما وقایع و اتفاقات موجود در آموزش عالی ازجمله آثار علمی غیرقابل استناد، کاهش کارایی تحقیق و ... این مفروضات را زیر سؤال برده است. به چه دلایلی کشور ما به‌زعم برخورداری از امکانات بالقوه در این بخش و نیروهای محقق نتوانسته است درزمینه‌ی تحقیقات و رفع نیازهای جامعه گام‌های مؤثری بردارد. پژوهش حاضر، باهدف شناسایی و تبیین علل مؤثر بر بروز کژ کارکردی‌های پژوهش در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ایران، از نوع کیفی و با رویکرد تحلیل محتوا انجام شد. داده‌ها از طریق مصاحبه‌های عمیق و نیمه ساختاریافته با 22 نفر از پژوهشگران برتر، خبرگان و سیاست‌گذاران پژوهش کشور در سال 98-1397 به روش نمونه‌گیری هدفمند جمع‌آوری شد. یافته‌ها نشان داد که مشکلات ساختاری موجود، مأموریت گرا نبودن دانشگاه، ضعف ارتباط دانشگاه، صنعت و جامعه، مقاله گرایی، ضعف نظام ارزیابی، افت معیارهای جامعه علمی، نظام نادرست پذیرش دانشجو و جذب هیئت‌علمی و همچنین ضعف ساختار قانونی ازجمله علل اصلی کژ کارکردی‌های پژوهش در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ایران است.
    واژه‌های کلیدی: کژ کارکردی پژوهش، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، مأموریت دانشگاه‌ها، تحلیل کیفی
    متن کامل [PDF 888 kb]   (1348 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1398/7/22 | پذیرش: 1399/1/24
    ارسال پیام به نویسنده مسئول

    ارسال نظر درباره این مقاله
    نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

    CAPTCHA


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    Kiaie Taleghani N, Zeinabadi H R, Arasteh H R, Abbassian H. Reflection on the Effective Causes of Research Malfunctions in Iranian Universities and Higher Education Institutions.. ihej 2019; 11 (1) :39-66
    URL: http://ihej.ir/article-1-1334-fa.html

    کیائی طالقانی ناهید، زین‌آبادی حسن رضا، آراسته حمیدرضا، عباسیان حسین. تأملی بر علل مؤثر بر بروز کژ کارکردهای پژوهش در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ایران. آموزش عالی ایران. 1398; 11 (1) :39-66

    URL: http://ihej.ir/article-1-1334-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 11، شماره 1 - ( 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    مجله آموزش عالی ایران Iranian Higher Education
    Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 73 queries by YEKTAWEB 4660