دوره 7، شماره 2 - ( 1394 )                   جلد 7 شماره 2 صفحات 219-193 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Investigating the relationship learning style and thinking style in students of Technical - Engineering and Psychology- Educational Sciences colleges of Tehran University. ihej 2016; 7 (2) :193-219
URL: http://ihej.ir/article-1-447-fa.html
بختیاری ابوالفضل، رمضان پور انسیه، شیخی کیاسری سمیه، فرهادی فرهاد. رابطه سبک یادگیری و سبک تفکر دانشجویان دانشکده‌های فنی- مهندسی و روانشناسی- علوم تربیتی دانشگاه تهران . آموزش عالی ایران. 1394; 7 (2) :193-219

URL: http://ihej.ir/article-1-447-fa.html


1- سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
2- دانشگاه تهران
3- دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده:   (7816 مشاهده)

هدف این پژوهش بررسی رابطه بین سبک‌های یادگیری و سبک‌های تفکر در دانشجویان است. جامعه آماری پژوهش، کلیه دانشجویان دانشکده‌های فنی- مهندسی و روانشناسی- علوم تربیتی دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌باشد که با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقاتی، 150 نفر از دانشجویان دانشکده فنی- مهندسی و 50 نفر از دانشجویان دانشکده روانشناسی- علوم تربیتی به‌عنوان نمونه آماری انتخاب گردید. جهت جمع‌آوری داده‌های موردنیاز از پرسشنامه‌های استانداردشده سبک تفکر استرنبرگ و سبک یادگیری وارک استفاده شد و جهت آزمون فرضیه‌های تحقیق از روش آماری همبستگی پیرسون و روش رگرسیون گام‌به‌گام استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد که بین سبک یادگیری و سبک تفکر رابطه معناداری وجود دارد. علاوه بر این سبک یادگیری غالب دانشجویان دانشکده فنی- مهندسی، سبک دیداری و سبک یادگیری غالب دانشجویان دانشکده روانشناسی- علوم تربیتی، سبک خواندن- نوشتن بود.

واژه‌های کلیدی: سبک، سبک تفکر، سبک یادگیری
متن کامل [PDF 831 kb]   (8302 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/6/2 | پذیرش: 1395/6/2

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.