:: دوره 5، شماره 1 - ( 1392 ) ::
جلد 5 شماره 1 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
الزامات کلان توسعه کیفی خصوصی سازی آموزش عالی در ایران
لاله جمشیدی1، حمید رضا آراسته2
1- دانشگاه سمنان
2- دانشگاه خوارزمی
چکیده:   (4881 مشاهده)

تاریخ دریافت: 23/05/1391

تاریخ پذیرش: 27/03/1392                                                                           

چکیده

با اذعان به رشد کمی خصوصی سازی آموزش عالی در کشور طی سال های اخیر، این تحول ساختاری در نظام آموزش عالی در صورتی از موفقیت برخوردار خواهد بود که همگام با رشد کمی به رشد و توسعه کیفی این پدیده نیز توجه لازم صورت گیرد. از اینرو، این پژوهش با هدف شناسایی الزامات کلان توسعه کیفی خصوصی‌سازی آموزش عالی در ایران انجام شد. روش این پژوهش، آمیخته اکتشافی بود. در این پژوهش، 48 الزام کلان در 7 بعد اصلی شناسایی شد. نمونه این پژوهش مشتمل بر 103 نفر از متخصصان و صاحبنظران آموزش عالی و دست اندرکاران مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی بود. از دیدگاه این افراد، تمامی الزامات شناسایی شده از اهمیت متوسط به بالا در توسعه کیفی خصوصی سازی آموزش عالی برخوردار بودند و لیکن آن الزاماتی که از اهمیت بالایی برخوردار بودند در شرایط موجود خصوصی‌سازی آموزش عالی کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته اند.

واژه‌های کلیدی: خصوصی سازی آموزش عالی، سطح کلان، الزامات کلان توسعه کیفی خصوصی‌سازی آموزش عالی
متن کامل [PDF 669 kb]   (1410 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/12/21 | پذیرش: 1395/12/21


XML     Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 5، شماره 1 - ( 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها