1- دانشگاه تهران ، ahmadkeykha8984@gmail.com 2- دانشگاه تهران
چکیده: (3309 مشاهده)
هدف از مقاله پیشرو، تحلیل وضعیت مسئولیت اجتماعی گروه مدیریت و برنامهریزی آموزشی دانشگاه تهران میباشد؛ بنابراین پس از واکاوی ادبیات پژوهش پنج مؤلفه مسئولیت اجتماعی؛ اخلاقی، قانونی، زیستمحیطی، مشارکت اجتماعی و اقتصادی که فراوانی بیشتری داشتند بهعنوان مؤلفههای مسئولیت اجتماعی گزینش شدند و با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی و بهکارگیری مصاحبه نیمه ساختاریافته 22 مصاحبه با اعضای هیئتعلمی و دانشجویان در مقطع دکتری و ارشد انجام شد. تجزیهوتحلیل مصاحبهها در تحلیل پنج مؤلفه اصلی مسئولیت اجتماعینشان میداد در مؤلفه اخلاقی در سه زیر مؤلفه اخلاق آموزشی با 57 درصد رضایت، اخلاق پژوهش با 58 درصد رضایت، اخلاق ارتباطی و تعاملی با 60 درصد نارضایتی، در مؤلفه قانونی با 72 درصد رضایت، در مؤلفه زیستمحیطی 95 درصد نارضایتی و در مؤلفههای اقتصادی و مشارکت اجتماعی 100 درصد نارضایتی وجود داشت. در پایان بر اساس یافتههای بدست آمده پیشنهادات سیاستی برای نظام آموزش عالی ارائه شدهاست.
keykha A, abili K. Study of Social Responsibility of Educational Groups (Case study: Department of Management and Educational Planning, the University of Tehran(. ihej 2020; 12 (1) :113-138 URL: http://ihej.ir/article-1-1290-fa.html
کیخا احمد، ابیلی خدایار. مطالعه مسئولیت اجتماعی گروههای آموزشی (نمونه موردی: گروه مدیریت و برنامهریزی آموزشی دانشگاه تهران). آموزش عالی ایران. 1399; 12 (1) :113-138