تاریخ دریافت: 25/3/1388
تاریخ پذیرش: 20/1/1390
خلاصه
قابلیتهای کارآفرینی دانشجویان دانشگاه پیام نور اراک اعم از استقلالطلبی، ریسکپذیری، خلاقیت، کنترل درونی و انگیزه پیشرفت و تأثیر آموزشهای دانشگاهی در ارتقای سطح این قابلیتها در مقاله حاضر مورد بررسی قرار گرفته است. این تحقیق در حوزه پژوهشهای کاربردی طبقهبندی شده و از روش توصیفی پیمایشی استفاده شده است. گردآوری دادهها به کمک پرسشنامه محققساخته انجام پذیرفته است. ضریب پایایی پرسشنامه 86/0 برآورد شد. نمونه آماری مشتمل بر 260 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور اراک در نیمسال دوم سال تحصیلی 87-1386 بود که از طریق نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند. تجزیه و تحلیل دادهها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی و از طریق نرمافزار SPSS انجام پذیرفت. نتایج پژوهش حاکی از آن بود که قابلیتهای کارآفرینی دانشجویان در زمینه استقلالطلبی، کنترل درونی، انگیزه پیشرفت و خلاقیت بالاتر از حد میانگین بود، اما نمرات ریسکپذیری از متوسط نمره معیار پایینتر بود؛ همچنین آموزشهای دانشگاهی در پرورش قابلیتهای کارآفرینی در دانشجویان مؤثر نبوده است.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |