:: دوره 10، شماره 1 - ( 1397 ) ::
جلد 10 شماره 1 صفحات 98-79 برگشت به فهرست نسخه ها
واکاوی آیین نامه ارتقاء اعضای هیات علمی: چالش ها و پیامدها
بتول جمالی زواره1، احمدرضا نصر اصفهانی2، محمدرضا نیلی2
1- دانشگاه اصفهان ، b.jamali.z@gmail.com
2- دانشگاه اصفهان
چکیده:   (4889 مشاهده)
هدف این پژوهش کیفی اکتشافی بررسی دیدگاه ­های اعضای هیات علمی درباره آیین نامه ارتقاء و بررسی پیامدهای ماده­ های آیین نامه بر فعالیت­ های حرفه­ ای اعضای هیات علمی بود. مشارکت کنندگان در  این پژوهش اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان بودند که به روش نمونه­ گیری هدفمند انتخاب و با آنها مصاحبه شده است. تعداد اعضای هیات علمی شرکت کننده در پژوهش 26 نفر بودند. داده ­ها از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته جمع­ آوری و با  روش تحلیل محتوای کیفی تجزیه و تحلیل شدند. نتایج این پژوهش نشان می­دهد ایراد کلی آیین نامه این است که برای همه دانشگاه ها و همه رشته­ها یک آیین نامه نوشته شده است در حالی­که روش ارتقای اعضای هیات علمی در رشته های مختلف علوم انسانی، فنی و ریاضی، هنر و پزشکی نمی­تواند یکسان باشد. علاوه بر این، تاکید بر فعالیت­های پژوهشی به ویژه انتشار مقالات ISI و علمی- پژوهشی نسبت به فعالیت ­های آموزشی از مهم­ترین انتقاداتی است که به آیین نامه ارتقاء اعضای هیات علمی وارد شده است.
واژه‌های کلیدی: آیین نامه ارتقاء، اعضای هیات علمی، چالش ها، پیامدها
متن کامل [PDF 619 kb]   (1409 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1397/12/7 | پذیرش: 1397/12/7


XML     Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 1 - ( 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها