واکاوی آیین نامه ارتقاء اعضای هیات علمی: چالش ها و پیامدها
|
بتول جمالی زواره1، احمدرضا نصر اصفهانی2، محمدرضا نیلی2 |
1- دانشگاه اصفهان ، b.jamali.z@gmail.com 2- دانشگاه اصفهان |
|
چکیده: (4889 مشاهده) |
هدف این پژوهش کیفی اکتشافی بررسی دیدگاه های اعضای هیات علمی درباره آیین نامه ارتقاء و بررسی پیامدهای ماده های آیین نامه بر فعالیت های حرفه ای اعضای هیات علمی بود. مشارکت کنندگان در این پژوهش اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان بودند که به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب و با آنها مصاحبه شده است. تعداد اعضای هیات علمی شرکت کننده در پژوهش 26 نفر بودند. داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته جمع آوری و با روش تحلیل محتوای کیفی تجزیه و تحلیل شدند. نتایج این پژوهش نشان میدهد ایراد کلی آیین نامه این است که برای همه دانشگاه ها و همه رشتهها یک آیین نامه نوشته شده است در حالیکه روش ارتقای اعضای هیات علمی در رشته های مختلف علوم انسانی، فنی و ریاضی، هنر و پزشکی نمیتواند یکسان باشد. علاوه بر این، تاکید بر فعالیتهای پژوهشی به ویژه انتشار مقالات ISI و علمی- پژوهشی نسبت به فعالیت های آموزشی از مهمترین انتقاداتی است که به آیین نامه ارتقاء اعضای هیات علمی وارد شده است. |
|
واژههای کلیدی: آیین نامه ارتقاء، اعضای هیات علمی، چالش ها، پیامدها |
|
متن کامل [PDF 619 kb]
(1409 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1397/12/7 | پذیرش: 1397/12/7
|
|
|
|