Iranian Higher Education
آموزش عالی ایران
ihej
Literature & Humanities
http://ihej.ir
1
admin
2008-8000
2008-8000
8888
573
fa
jalali
1391
5
1
gregorian
2012
8
1
4
2
online
1
fulltext
fa
ارزیابی چگونگی ارتقاء سطح یادگیری دانشجویان مهندسی معماری در فراگیری مفاهیم سازه
تخصصي
Special
پژوهشي
Research
<p dir="RTL" style="margin-right: 0.85pt; text-align: justify;">تاریخ دریافت: 08/11/1387</p>
<p dir="RTL" style="margin-right: 0.85pt; text-align: justify;">تاریخ پذیرش: 20/10/1390</p>
<p dir="RTL" style="margin-right: 0.85pt; text-align: justify;"></p>
<p dir="RTL" style="margin-right: 0.85pt; text-align: justify;"><strong><em>چکیده</em></strong></p>
<p dir="RTL" style="margin-right: 0.85pt; text-align: justify;">پژوهش حاضر به بررسی میزان رشد یادگیری دانشجویان مهندسی معماری در فراگیری مفاهیم پایه در سازه از طریق روش<span dir="LTR">­</span>های متداول و مقایسه آن با یک روش پیشنهادی می<span dir="LTR">­</span>پردازد. بر این اساس پاسخ سؤال<span dir="LTR">­</span>های زیر در انجام این پژوهش مد نظر است:</p>
<p dir="RTL" style="margin-right: 0.85pt; text-align: justify;">1- آیا همسانی یا سطوح معناداری بین میزان رشد یادگیری دانشجویان از طریق شیوه­های مورد مطالعه مشاهده می­شود؟</p>
<p dir="RTL" style="margin-right: 0.85pt; text-align: justify;">2- آیا ساخت ماکت از پروژه­های اجرایی اختلاف معناداری در رشد یادگیری مفاهیم سازه توسط دانشجویان نسبت به کلاس­های تئوری ایجاد می­نماید؟</p>
<p dir="RTL" style="margin-right: 0.85pt; text-align: justify;">3- نگرش اساتید و دانشجویان نسبت به موثرترین شیوه آموزش مفاهیم سازه به دانشجویان معماری چیست؟ و آیا این نگرش منطبق بر یافته­های پژوهش میباشد؟</p>
<p dir="RTL" style="margin-right: 0.85pt; text-align: justify;">روش تحقیق در این پژوهش به صورت مطالعه میدانی (<span dir="LTR">Field Trial</span>) بوده که برای تحلیل یافته­ها از شاخصهای آماری میانگین و انحراف معیار با فاصله اطمینان 95% و خطای مطالعه (<span dir="LTR">P<0.05</span>) استفاده شده است. همچنین برای مقایسه میانگین کمیت­های جوامع مورد بررسی به تفکیک از آزمونهای (<span dir="LTR">Paired TTEST, TTest</span> و <span dir="LTR">Anova</span>) استفاده شده است و نهایتاً نمودارها به کمک نرم افزار <span dir="LTR">Excel</span> استخراج گردید.</p>
<p dir="RTL" style="margin-right: 0.85pt; text-align: justify;">نتایج حاصل نشان دهنده آن است که میانگین میزان پاسخگویی دانشجویان به سؤالات در روش بهره گیری از طبیعت بیشتر از روش­های دیگر بوده است. حال آنکه کاربرد روش­های تئوری و ساخت ماکت، اختلاف قابل توجهی را در ایجاد رشد یادگیری دانشجویان نشان نداده است.</p>
ارزشیابی, رشد یادگیری, مهندسی معماری, مفاهیم سازه, روشهای آموزشی.
0
0
http://ihej.ir/browse.php?a_code=A-10-1-98&slc_lang=fa&sid=1
هانیه
اخوت
10031947532846001641
10031947532846001641
Yes
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
مجتبی
انصاری
10031947532846001642
10031947532846001642
No
دانشکده هنر و معماری دانشگاه تربیت مدرس