Iranian Higher Education
آموزش عالی ایران
ihej
Literature & Humanities
http://ihej.ir
1
admin
2008-8000
2008-8000
8888
573
fa
jalali
1392
12
1
gregorian
2014
3
1
5
4
online
1
fulltext
fa
مدیریت ارتباط با دانشجو: رویکردی نوین در تعالی آموزش عالی (مورد مطالعه: دانشگاه یزد)
تخصصي
Special
پژوهشي
Research
<p dir="RTL" style="text-align: justify;">تاریخ دریافت: 11/04/1392</p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify;">تاریخ پذیرش: 22/04/1393</p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify;"><span style="line-height: 1.6em;">افزایش کیفیت آموزش و خدمات آموزشی از اهداف اصلی نظام آموزشی در هر کشور است. دانشگاه­ها به عنوان سازمان­های ارائه دهنده این خدمات در عالی­ترین سطح، پذیرای گروه­های مختلف دانشجویان و دانشپذیران می­باشند و لذا جلب رضایت آنان و بهبود و ارتقای سطح رابطه با آنان از طریق فرآیند مدیریت ارتباط با دانشجو</span><a href="#_ftn1" name="_ftnref1" style="line-height: 1.6em; background-color: rgb(255, 255, 255);" title=""><span dir="LTR">[1]</span></a><span style="line-height: 1.6em;"> (</span><span dir="LTR" style="line-height: 1.6em;">SRM</span><span style="line-height: 1.6em;">) می</span><span dir="LTR" style="line-height: 1.6em;">­</span><span style="line-height: 1.6em;">تواند زمینه­ساز تحقق اهداف نظام آموزشی و تعالی آموزش عالی شود. </span><span dir="LTR" style="line-height: 1.6em;">SRM</span><span style="line-height: 1.6em;"> میتواند از طریق نظام­مند نمودن فرآیندها و بهبود اطلاع­رسانی، ادراک دانشجویان از عدالت را بهبود بخشد و همین امر موجب افزایش رفتار شهروندی دانشجویان و کاهش رفتارهای مخرب آن­ها می­گردد. در این مطالعه ابتدا از طریق تحلیل عاملی ابعاد </span><span dir="LTR" style="line-height: 1.6em;">SRM</span><span style="line-height: 1.6em;"> شناسایی و معرفی شد و سپس چارچوب مفهومی پژوهش توسط مدل­یابی معادلات ساختاری و به کمک نرم افزار لیزرل</span><a href="#_ftn2" name="_ftnref2" style="line-height: 1.6em; background-color: rgb(255, 255, 255);" title=""><span dir="LTR">[2]</span></a><span style="line-height: 1.6em;"> مورد آزمون قرار گرفت. نتایج نشان داد که </span><span dir="LTR" style="line-height: 1.6em;">SRM</span><span style="line-height: 1.6em;"> رابطه مثبت و مستقیمی با انواع عدالت اعم از توزیعی، رویه­ای و مرواده­ای دارد. همچنین رابطه معکوسی بین عدالت رویه­ای و مرواده­ای با رفتار مخرب دانشجویان وجود دارد. از سوی دیگر بین عدالت رویه­ای و مرواده­ای ادراک شده با رفتار شهروندی دانشجویان، رابطه مستقیمی مشاهده شد.</span></p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify;"></p>
<div>
<p style="text-align: justify;"></p>
</div>
ادراک عدالت, رفتار شهروندی, مدیریت ارتباط با دانشجو, تحلیل مسیر
0
0
http://ihej.ir/browse.php?a_code=A-10-1-55&slc_lang=fa&sid=1
سید محمد
طباطبایی نسب
10031947532846001525
10031947532846001525
Yes
Yazd University
دانشگاه یزد
مهدی
ابوالقاسمی
10031947532846001526
10031947532846001526
No
دانشگاه یزد
رضا
ابراهیم زاده پزشکی
10031947532846001527
10031947532846001527
No
دانشگاه یزد