TI - PT - JOURNAL ARTICLE TA - ihej JN - ihej VO - 6 VI - 1 IP - 1 4099 - http://ihej.ir/article-1-578-fa.html 4100 - http://ihej.ir/article-1-578-fa.pdf SO - ihej 1 AB  - تاریخ دریافت: 20/08/1391 تاریخ پذیرش: 03/12/1392 چکیده تحقیق حاضر به بررسی تأثیرات فرهنگ سازمانی گروه­های آموزشی بر پیروی دانشجویان تحصیلات تکمیلی از اخلاق علم می­پردازد. ابتدا با استفاده از نظریه شناختی- اجتماعی مدلی­ برای تشخیص مکانیزم­های اساسی تاثیرگذار بر فرایند رعایت اخلاق علم در گروهای آموزشی ارائه شد. سپس با روش پیمایش و با استفاده از نمونه­گیری خوشه­ای و نمونه­گیری متناسب با حجم (PPS)، داده­ها جمع آوری شدند. تحلیل یافته­ها نشان می­دهد که اولاً وضعیت فرهنگ سازمانی در ابعاد مختلف در دانشگاه­های مورد مطالعه چندان مطلوب نیست، دوماً فرهنگ سازمانی تاثیراتی مستقیم بر روی رعایت اخلاق علم دانشجویان تحصیلات تکمیلی دارد، یعنی با افزایش سطح مطلوبیت فرهنگ سازمانی گروهای آموزشی میزان رعایت اخلاق علم بیشتر می­شود. معادله­ی رگرسیونی نیز با متغیرهای در نظر گرفته شده توانستند 28 درصد از تغییرات متغیر وابسته را تبیین کنند. CP - IRAN IN - LG - eng PB - ihej PG - 0 PT - Research YR - 2014