[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: فرایند ارزیابی مقالات :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
عملکرد فصلنامه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اطلاعیه::
پیام ها::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آرشیو مجله

  • سال 1399
  • سال 1398
  • سال 1397
  • سال 1396
  • سال 1395
  • سال 1394
  • سال 1393
  • سال 1392
  • سال 1391
  • سال 1390
  • سال 1388
  • ..
    :: View This Issue in Alternative Language Export Journal XML Articles RSS دوره 12، شماره 3 - ( 1399 ) ::
    برگشت به فهرست نسخه ها
                                                                                                                           حرفه گرایی در اموزش عالی
     
    یکی از بنیادی ترین وظایف آموزش عالی در جهان مدرن ،تربیت نیروهای متخصص و توانمند در حوزه های مختلف به منظور ارتقای سطح  کیفی و کمی نیروی انسانی در راستای توسعه و پیشرفت جامعه است .بر این اساس طی چهار دهه گذشته درکشور ،نظام آموزش عالی در دو بخش کمی و کیفی پیشرفتهای قابل توجهی داشته است .اما در برخی حوزه ها انتقاداتی نیز بر گسترش آموزش عالی مطرح شده است .یکی از آن انتقادات بحث ارتقای نظام های آموزش عالی و نظام کار و اشتغال و کارکردهای اقتصادی آن می باشد .
           طبق بررسی ها،اجرای الگوهای نامناسب توسعه و کمی گرایی آموزش عالی ،موجب دور شدن آموزش از اهداف توسعه پایدار و توسعه غیر هدفمند آموزشی شده و نگرانی هایی را در رابطه با تحولات آینده و توسعه  ایجاد کرده است .انتقاداتی که به سیستم عرضه  گرایی آموزش عالی وارد است به عنوان یکی از زمینه های اولیه ضرورت مطرح شدن آمایش در آموزش عالی کشور هم ذکر شده است .در حقیقت به نوعی بازده اقتصادی و اجتماعی نظام آموزش عالی زیر سوال رفت و موضوعاتی مانند رجوع به دانشگاههای کار آفرین  ونسل سوم مطرح گردید. بهر جهت یکی از ابعاد کیفی مهم در آمایش آموزش عالی و ماموریت گرا، ساختن نظام آموزش عالی و توجه خاص به حرفه گرایی در آموزش عالی ( Vocationalism in higher education ) است .
     بنابرین با عنایت به نکات فوق، ضرورت داشت که انجمن آموزش عالی، بحث نظری ،تجربیات عملی آموزش های عالی مهارتی را مد نظر قرار دهد که این ویژه نامه هم به این حوزه علمی اختصاص یافت . لذا جا دارد که از کلیه نویسندگان ،داوران و اعضای محترم هیئت تحریریه مجله تشکر و قدردانی کنم و امیدوارم که سیاست مداران آموزش عالی کشور نیز آموزش عالی مهارتی را در سیاست گذاری آن را مد نظر خویش قرار دهند .
                                                                                            
     
                                                                                                          ابراهیم صالحی عمران             
                                                                   رئیس انجمن آموزش عالی و سر دبیر ویژه نامه
     
     
                   

     طراحی الگوی حرفه گرایی در دانشگاه‌های ایران
    XML طراحی الگوی حرفه گرایی در دانشگاه‌های ایران ص. 1-44
    [English Abstract] سیداحمد واردی*، ابراهیم صالحی عمران، حجت صفار حیدری، مرتضی کرمی
    چکیده (207 مشاهده)   |   متن کامل (PDF) (98 دریافت)  

     واکاوی بنیادها و تحولات دانشگاههای مهارتی و فنی و حرفه‌ای در پرتو انقلاب صنعتی چهارم
    XML واکاوی بنیادها و تحولات دانشگاههای مهارتی و فنی و حرفه‌ای در پرتو انقلاب صنعتی چهارم ص. 45-79
    [English Abstract] یداله مهرعلی زاده*، سکینه شاهی، حامد تارین
    چکیده (161 مشاهده)   |   متن کامل (PDF) (59 دریافت)  

     تحلیل روایتی بر تاریخچه و کارکردهای انستیتوهای تکنولوژی در ایران
    XML تحلیل روایتی بر تاریخچه و کارکردهای انستیتوهای تکنولوژی در ایران ص. 80-114
    [English Abstract] رضا مهدی*، احمد کیخا، سپیده بارانی
    چکیده (201 مشاهده)   |   متن کامل (PDF) (76 دریافت)  

     بررسی روند توسعه آموزش عالی مهارتی کشور طی 10 سال اخیر
    XML بررسی روند توسعه آموزش عالی مهارتی کشور طی 10 سال اخیر ص. 115-145
    [English Abstract] شاهین همایون آریا*، محمد مهدی قره باغی، سپیده بارانی
    چکیده (161 مشاهده)   |   متن کامل (PDF) (55 دریافت)  

     تأملی بر بازشناسی جایگاه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نظام آموزش‌های عالی مهارتی در ایران
    XML تأملی بر بازشناسی جایگاه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نظام آموزش‌های عالی مهارتی در ایران ص. 146-173
    [English Abstract] احد بهشتی اصل*
    چکیده (174 مشاهده)   |   متن کامل (PDF) (69 دریافت)  

     افزایش اثربخشی آموزش های عالی مهارتی با ارائه روش های جدید آموزش دروس آزمایشگاهی و کارگاهی- مطالعه موردی رشته مهندسی برق
    XML افزایش اثربخشی آموزش های عالی مهارتی با ارائه روش های جدید آموزش دروس آزمایشگاهی و کارگاهی- مطالعه موردی رشته مهندسی برق ص. 174-199
    [English Abstract] امیر خالدیان*
    چکیده (174 مشاهده)   |   متن کامل (PDF) (58 دریافت)  
    برگشت به فهرست نسخه ها
    Export as: HTML | XML | RSS
    مجله آموزش عالی ایران Iranian Higher Education
    Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 107 queries by YEKTAWEB 4341