[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: فرایند ارزیابی مقالات :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی
اطلاعات نشریه
آرشیو مجله و مقالات
عملکرد فصلنامه
برای نویسندگان
برای داوران
ثبت نام و اشتراک
تماس با ما
تسهیلات پایگاه
اطلاعیه
پیام ها
::
نمایه های مجله آموزش عالی ایران




















 

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: بانک ها و نمایه نامه ها
:: پربازدیدترین مقالات
:: فرم تعارض منافع و اصالت مقاله مجله آموزش عالی ایران
:: تعداد نویسندگان، سازمان های مشارکت کننده و داوری های ۱۴۰۰
:: راهنمای تنظیم مقالات فصلنامه آموزش عالی ایران
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..
آرشیو مجله

  • سال 1402
  • سال 1402
  • سال 1401
  • سال 1400
  • سال 1399
  • سال 1398

  • [ 0-5 از 14   بعدی ]

    ..
    :: دوره 9، شماره 2 - ( 1396 ) ::
    Browse هنوز هیچ نسخه نشریه‌ای توسط مدیر سیستم انتشار نشریه در پایگاه ایجاد نشده است.
    برای مشاهده یا دریافت اطلاعات مقالات به صورت XML اینجا را کلیک کنید.
    :: دوره 9، شماره 2 - ( 1396 ) ::
    جلد 9 شماره 2 صفحات 165-133 برگشت به فهرست نسخه ها
    مطالعات تجاری‌سازی دانش با رویکرد اکوسیستم کارآفرینی
    جم عزتی راد1، کمال سخدری2، مرتضی موسی خانی3
    1- دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
    2- دانشگاه تهران
    3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
    چکیده:   (5027 مشاهده)
    دانشگاه کارآفرین و جامعه محور به عنوان نسل جدید دانشگاه­ها علاوه بر رسالت تولید، انتقال و ترویج دانش، رسالت خطیر تبدیل و بهره برداری از دانش یا همان تجاری سازی دانش را بر عهده دارد. لذا، امروزه یکی از الزامات و مقدمترین سیاست­ها در دانشگاه­ها جهت نیل به دانشگاه کارآفرین، آمادگی سازمانی برای تجاری­سازی دانش می­باشد. درحالی­که مدل­های مختلفی از تجاری­سازی دانش توسط دانشگاه­ها در ادبیات پژوهش ارائه شده­اند، مدل­های موجود دارای عدم رویکرد همه جانبه هستند که باعث شده است، اهداف تجاری سازی دانش در دانشگاه­ها به نحو شایسته­ ای تحقق نیابند. با در نظر گرفتن این خلأ پژوهشی، این پژوهش با استفاده از رهیافت جامع­ نگر اکوسیستم کارآفرینی و با استفاده از روش سنتز پژوهی درصدد ارائه مدلی ترکیبی از مجموعه مدل­ ها و مؤلفه­ های ارائه شده در ادبیات می­ باشد. با مطالعه نظامند 60 پژوهش، این پژوهش یک طبقه‌بندی جامع­ نگر از تجاری‌سازی دانش بر اساس اکوسیستم کارآفرینی را احصاء می ­نماید که در آن 83 ویژگی در هفت زمینه اصلی شامل تعهد مدیریتی، فرهنگ کارآفرینی، زیرساخت‌های تولید دانش و تجاری‌سازی دانش، زیرساخت کیفیت منابع انسانی، محیط خارجی؛ تعاملات و توسعه، طبقه‌بندی و در قالب مدل ترکیبی ارائه شده­اند. این مدل با ارائه مکانیزم­ های آمادگی سازمانی برای تجاری­ سازی دانش در هفت زمینه اصلی، درک جامع­ تری از تجاری‌سازی دانش بر اساس اکوسیستم کارآفرینی ارائه می‌نماید و توضیح بهتری می ­دهد که چرا برخی دانشگاه­ها کارآفرینانه ­تر از بقیه هستند و عملکرد تجاری سازی بهتری دارند.
    متن کامل [PDF 738 kb]   (2976 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1397/5/6 | پذیرش: 1397/5/6
    ارسال نظر درباره این مقاله
    نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

    CAPTCHA


    XML     Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:


    عزتی راد جم، سخدری کمال، موسی خانی مرتضی. مطالعات تجاری‌سازی دانش با رویکرد اکوسیستم کارآفرینی. آموزش عالی ایران. 1396; 9 (2) :133-165

    URL: http://ihej.ir/article-1-1020-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 9، شماره 2 - ( 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    مجله آموزش عالی ایران Iranian Higher Education
    Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 78 queries by YEKTAWEB 4645