Iranian Higher Education
آموزش عالی ایران
ihej
Literature & Humanities
http://ihej.ir
1
admin
2008-8000
2008-8000
8888
573
fa
jalali
1395
10
1
gregorian
2017
1
1
8
4
online
1
fulltext
fa
طراحی مدل پیشران های تجاری سازی تحقیقات علوم انسانی
تخصصي
Special
پژوهشي
Research
<div style="text-align: justify;"><span style="font-size:16px;"><span style="font-family: b lotus;">پژوهش حاضر سعی دارد تا با رویکردی تفسیرگرایانه مدل تجاریسازی تحقیقات علوم انسان</span><span style="font-family: b lotus;">ی را</span><span style="font-family: b lotus;"> از نگاه پژوهشگران حوزه علوم انسانی شناسایی کند. رویکرد پژوهشی به کاربرد شده از نوع کیفی میباشد و از روش مردمنگاری برای انجام عملیات تحقیق استفاده شده است. دادههای این پژوهش با استفاده از تکنیک مصاحبه باز و عمیق جمع آوری شده و سپس با استفاده از تکنیک سه سویه سازی ترکیب شدهاند. روش نمونهگیری مورداستفاده در این پژوهش از نوع روش نمونهگیری کیفی- هدفمند است و با استفاده از شاخص اشباع نظری تعداد 14 نفر از پژوهشگران حوزه علوم انسانی بهعنوان نمونه جامعه پژوهش مورد مصاحبه قرار گرفتند. نگرش و دیدگاه آنها نسبت به چالشها و مشکلات فراروی تجاریسازی تحقیقات علوم انسانی موردبررسی قرار گرفت. برای تجزیهوتحلیل اطلاعات و نتیجهگیری از یافتههای تحقیق از «نظریه زمینهای» استفاده شده است و بهعبارتدیگر در این پژوهش بهجای آزمون نظریه و تائید یا رد آن به ارائه نظریه بهصورت محدود پرداخته میشود. یافتههای اصلی این پژوهش با استفاده از نظریه زمینهای شامل مقولاتی همچون </span><span style="font-family: b lotus;">تحولات در نقش دانشگاهها،</span> <span style="font-family: b lotus;">ارتقاء آکادمیک علوم انسانی</span><span style="font-family: b lotus;">، </span><span style="font-family: b lotus;">سیاستگذاری و ساختارها</span><span style="font-family: b lotus;">، </span><span style="font-family: b lotus;">نهادینه کردن</span><span style="font-family: b lotus;">، </span><span style="font-family: b lotus;">بسترهای قانونی</span><span style="font-family: b lotus;">، </span><span style="font-family: b lotus;">شبکهسازی</span><span style="font-family: b lotus;">، مزیت رقابتی میباشد که میتوان تمامی مقولات را زیر مقوله «مدل تجاریسازی تحقیقات علوم انسانی» قرار داد. بهعبارتدیگر مدل تجاریسازی «مقوله هسته» در این نظریه زمینهای میباشد. با استفاده از این مقولات مدل پارادایمی ارائه شده است.</span></span></div>
اقتصاد دانشبنیان, تجاریسازی, علوم انسانی, نظریه زمینهای, مدل پارادایمی
51
77
http://ihej.ir/browse.php?a_code=A-10-761-2&slc_lang=fa&sid=1
بختیار
محمودپور
10031947532846002999
10031947532846002999
Yes
موزه ملی علوم و فناوری ایران