Iranian Higher Education
آموزش عالی ایران
ihej
Literature & Humanities
http://ihej.ir
1
admin
2008-8000
2008-8000
8888
573
fa
jalali
1394
4
1
gregorian
2015
7
1
7
4
online
1
fulltext
fa
طراحی مدل مدیریت عملکرد اعضای هیئت علمی دانشگاه کابل
تخصصي
Special
پژوهشي
Research
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size:16px;"><span style="font-family: yekanyw;"><span dir="RTL">پژوهش حاضر با هدف طراحی</span> <span dir="RTL">مدل مدیریت عملکرد اعضای هیئت علمی دانشگاه کابل که به روش تحقیق کیفی و از نوع تحلیل مضمون انجام گرفته است. به منظور اطمینان از روایی و اعتبار دسته بندی یافته</span>­<span dir="RTL">ها، گزارش نهایی با سه نفر از مصاحبه شوندگان و سه نفر از اساتید همکار و دونفر از دانشجویان دکتری مدیریت آموزشی و برنامه ریزی توسعه آموزش عالی همکار ساخته شد، نظریات و پیشنهادات آنها در نهایی کردن گزارش و طراحی مدل لحاظ شده است. جمع آوری داده</span>­<span dir="RTL">ها به روش مصاحبه نیمه ساختار یافته با ۲۰ نفر از خبرگان و صاحب­نظران دانشگاه کابل که به روش نمونه ­گیری هدفمند انتخاب شده بودند، دیدگاه آن­ها در مورد عملکرد اعضای هیئت علمی دانشگاه کابل بررسی شد، با شناسایی و دسته بندی مقوله ­ها و مضامین، از دل داده ­های مصاحبه چند مؤلفه از مدیریت عملکرد اعضای هیئت علمی بدست آمد که شامل پنج مؤلفه و مقوله کلی در قالب مدل پارادایمی از جمله شرایط و عوامل تأثیر گذار فردی (برنامه ها و فعالیت های عملکرد هیئت علمی، دیدگاه رهبری دانشگاه نسبت به بهسازی عملکرد هیئت علمی، استخدام هیئت علمی براساس روابط سیاسی و قومی)، شرایط و عوامل سازمانی(دانشگاه) در مورد کار و فعالیت هیئت علمی: (قوانین و مقررات، ساختار و فرهنگ سازمانی، امتیازات مالی و حقوق مکفی)، ابعاد و جنبه­ های فعالیت و عملکرد اعضای هیئت علمی (بعد فردی، آموزشی، حرفه ای، پژوهشی و سازمانی)، شرایط و عملکرد مسئولان وزارت و دانشگاه (مدیران و مسئولان تحصیلات عالی، رهبری دانشگاه، انتظارات هیئت علمی از مسئولین، خصوصیات شخصیتی هیئت علمی، پایگاه و موقعیت اجتماعی هیئت علمی)، استراتژی بهبود عملکرد اعضای هیئت علمی: (استراتژی نرم افزاری مسائل آزادی و استقلال دانشگاه) و استراتژی سخت</span>­<span dir="RTL">افزاری (ایجاد مراکز رشد و بالندگی هیئت علمی)، نتایج و پیامدها</span> <span dir="RTL"> (درون دانشگاهی: فرایند یاددهی - یادگیری و بیرون دانشگاهی: پاسخگویی به نیازهای جامعه)، چگونگی و فرایند مدیریت عملکرد اعضای هیئت علمی دانشگاه کابل و روابط میان ابعاد و مؤلفه های مختلف آن را منعکس می نمایند.</span> </span></span></p>
مدیریت عملکرد, عملکرد مدیران آموزشی, بهبود عملکرد اعضای هیئت علمی
142
174
http://ihej.ir/browse.php?a_code=A-10-649-14&slc_lang=fa&sid=1
محمد علی
فطرت
alifetrat62@gmail.com
10031947532846002075
10031947532846002075
Yes
دانشگاه شهید بهشتی
اباصلت
خراسانی
10031947532846002076
10031947532846002076
No
دانشگاه شهید بهشتی
محمود
ابوالقاسمی
10031947532846002077
10031947532846002077
No
دانشگاه شهید بهشتی
محمد
قهرمانی
10031947532846002078
10031947532846002078
No
دانشگاه شهید بهشتی