Iranian Higher Education
آموزش عالی ایران
ihej
Literature & Humanities
http://ihej.ir
1
admin
2008-8000
2008-8000
8888
573
fa
jalali
1394
4
1
gregorian
2015
7
1
7
4
online
1
fulltext
fa
پارادایم های پژوهشی در مطالعات مربوط به سازمان و مدیریت نظام آموزش عالی: تحلیلی بر مقالات فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی
تخصصي
Special
پژوهشي
Research
<p dir="RTL" style="margin-bottom:6.0pt;text-align:justify;text-justify:inter-ideograph;line-height:normal;page-break-after:avoid;direction:rtl;unicode-bidi:embed;"></p>
<p dir="RTL" style="margin-bottom:6.0pt;text-align:justify;text-justify:inter-ideograph;line-height:normal;page-break-after:avoid;direction:rtl;unicode-bidi:embed;"></p>
<p dir="RTL" style="margin-bottom:6.0pt;text-align:justify;text-justify:inter-ideograph;line-height:normal;page-break-after:avoid;direction:rtl;unicode-bidi:embed;"><span style="font-size:16px;"><span style="font-family: yekanyw;">بحث پارادایمهای علوم اجتماعی در حوزه آموزش عالی در حال گسترش است. هدف این تحقیق جمعآوری شواهد تجربی از وضعیت پارادایمها در دانش مربوط به سازمان و مدیریت آموزش عالی ایران است. در این مطالعه سعی شده ضمن بررسی مبانی و روند تحول پارادایمها به این سؤالات پاسخ داده شود: روند تحول پارادایمهای جایگزین در بین محققان سازمان و مدیریت آموزش عالی ایران چگونه است؟ و نمونههایی از تحقیقات در قالب پارادایمهای جایگزین کدامها هستند؟ در این پژوهش از روش تحقیق توصیفی استفاده شد. تعداد 283 مقاله از فصلنامه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی در طول ده سال بهعنوان جامعه انتخاب و 35 مقاله بر اساس محتوای آنها که مرتبط با حوزه سازمان، مدیریت و رهبری بودند به عنوان نمونه پژوهشی تحلیل محتوا شدند. یافتهها نشان میدهد که بیش از 91 درصد پژوهشها بر اساس پارادایم کارکردگرایی و کمتر از 9 درصد در قالب پارادایم تفسیری میباشند. حوزه تحقیقات سطح موسسه، سطح بخشی یا منطقهای و سطح ملی به ترتیب 57% ، 32% و 11% بوده است. در نهایت فرمت چهار پارادایم کارکردگرایی، تفسیری، انتقادی و پستمدرن موردبحث قرارگرفته است.</span></span></p>
پارادایم کارکردگرایی, پارادایم تفسیری, پارادایم انتقادی , پارادایم پستمدرنیسم
61
104
http://ihej.ir/browse.php?a_code=A-10-649-10&slc_lang=fa&sid=1
محمد امجد
زبردست
mazabardast@yahoo.com
10031947532846002071
10031947532846002071
Yes
دانشگاه کردستان