Iranian Higher Education
آموزش عالی ایران
ihej
Literature & Humanities
http://ihej.ir
1
admin
2008-8000
2008-8000
8888
573
fa
jalali
1400
6
1
gregorian
2021
9
1
13
3
online
1
fulltext
fa
معرفی کتاب: محمد یمنی دوزی سرخابی، کیفیت در آموزش عالی، انتشارات سمت، چاپ سوم، 1397
Book Review:
Mohammad Yamani Douzi Sorkhabi, The Quality in Higher Education, Samt Press
تخصصي
Special
پژوهشي
Research
<div style="text-align: justify;"><span style="font-size:11pt"><span style="direction:rtl"><span style="unicode-bidi:embed"><span style="line-height:107%"><span sans-serif="" style="font-family:Calibri,"><span b="" lang="FA" lotus="" style="font-family:">کتاب<i> کیفیت در آموزش عالی</i><b> </b>اثر</span> <i><span b="" lang="FA" lotus="" style="font-family:">آقای دکتر محمد یمنی دوزی سرخابی</span></i><span b="" lang="FA" lotus="" style="font-family:"> استاد دانشگاه شهید بهشتی است. این کتاب در سال 1391 توسط انتشارات سمت منتشرشده و در سال 1397 به چاپ سوم رسیده است. در مطالعه کتاب، یکی از نقاط برجسته­ای که به ذهن متبادر می­شود این است که نویسنده ایران­ را دوست می­دارد و بهعنوان یک استاد و معلم دانشگاه، آموزش عالی را یکی از مهمترین عناصر پیشرفت و توسعه متوازن و همه­جانبه کشور می­داند و ازاینروست که بر موضوع «کیفیت در آموزش عالی» تأکید می­کند.</span></span></span></span></span></span><br>
<span style="font-size:11pt"><span style="direction:rtl"><span style="unicode-bidi:embed"><span style="line-height:107%"><span sans-serif="" style="font-family:Calibri,"><span b="" lang="FA" lotus="" style="font-family:">نویسنده ارائه مفهوم «کیفیت» در مقابل «کمیت» را ساده­اندیشی می­داند و با اشاره به مفهوم پیچیده و متنوع و مبهم دانشگاه و اکوسیستم آن، تأکید می­کند که پدیده­های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی و ... در دانشگاه­ها در چنین میدان پیچیده­ای زاده می­شوند و بنابراین ابزارهای تعیین کیفیت در آموزش عالی، بدون توجه به این میدان، به شناختی سطحی از آموزش عالی دست می­دهد و توهمی از «شناخت قطعی» به وجود می­آورد.</span></span></span></span></span></span><br>
<span style="font-size:11pt"><span style="direction:rtl"><span style="unicode-bidi:embed"><span style="line-height:107%"><span sans-serif="" style="font-family:Calibri,"><span b="" lang="FA" lotus="" style="font-family:">از مشخصه­های کتاب، توجه نویسنده به فهم دانشگاه و فرهنگ دانشگاهی و شناخت مفاهیم برای نیل به مفهوم کیفیت است که در این مسیر، شناخت و نقد و آزاداندیشی را هم موردتوجه قرار می­دهد. برای همین است که در مقدمه مفصل و خواندنی کتاب، چیستی و مفهوم پداگوژی مطرح و ویژگی­های آن برشمرده می­شود و میدان و ابعاد پداگوژی دانشگاهی تبیین و بر تفکر پداگوژیکِ همه کنشگران دانشگاه تأکید می­شود.</span></span></span></span></span></span><br>
</div>
<pre data-placeholder="Translation" dir="ltr" id="tw-target-text">
The book "The Quality in Higher Education", in 11 chapters, presents and analyzes all the concepts and issues related to the university system and culture with a comprehensive view.
</pre>
کیفیت, آموزش عالی, دانشگاه, محمد یمنی دوزی سرخابی
Quality, Higher Education, University, Yamani
120
122
http://ihej.ir/browse.php?a_code=A-10-1882-1&slc_lang=fa&sid=1
ali
pezeshki ardakani
علی
پزشکی اردکانی
alip_ardakani@yahoo.com
10031947532846007241
10031947532846007241
Yes
university of shahid beheshti
دانشگاه شهید بهشتی