Iranian Higher Education
آموزش عالی ایران
ihej
Literature & Humanities
http://ihej.ir
1
admin
2008-8000
2008-8000
8888
573
fa
jalali
1398
4
1
gregorian
2019
7
1
11
2
online
1
fulltext
fa
الگوی مفهومی ارزیابی و نظارت بر عملکرد آموزشی دانشکدههای فنی و حرفهای با تأکید بر منابع انسانی
A Conceptual Pattern for Assessing and Monitoring the Educational Performance of Technical and Professional Colleges with Emphasis on Human Resources
تخصصي
Special
پژوهشي
Research
<div style="text-align: justify;"><span style="font-size:14px;"><span style="color:#000000;"><span style="font-family:B Lotus;">پژوهش حاضر در سال 1398 باهدف شناسایی</span> <span style="font-family:B Lotus;">ارائه الگوی مناسب ارزیابی و نظارت بر عملکرد آموزشی دانشکدههای فنی و حرفهای با تأکید بر منابع انسانی</span><span style="font-family:B Lotus;"> انجام شد. این مقاله درصدد است به این سؤال پاسخ دهد چه مدلی برای ارزیابی و نظارت بر عملکرد آموزشی دانشکدههای فنی و حرفهای با تأکید بر منابع انسانی</span> <span style="font-family:B Lotus;">میتوان ارائه کرد؟ برای</span> <span style="font-family:B Lotus;">پاسخ به آن در این تحقیق با روش توصیفی</span><span dir="LTR"><span style="font-family:BNazanin,serif;"> -</span></span><span style="font-family:B Lotus;">پیمایشی از نوع داده بنیاد (کیفی و کمی) دیدگاههای 16 نفر از صاحبنظران مشغول به کار در دانشکدههای دانشگاه فنی حرفهای، از طریق مصاحبه و دیدگاه 245 نفر از مدیران، اعضای هیئتعلمی، کارکنان این دانشگاهها از طریق پرسشنامه محقق ساخته بررسیشده است</span><span dir="LTR"><span style="font-family:BNazanin,serif;">.</span></span><span style="font-family:B Lotus;"> بررسیهای انجامشده نشان داد پنج مؤلفه، زمان، هزینه، کیفیت، انعطافپذیری، برای ارزیابی عملکرد، مشفقانه، مقابلهای برای رویکرد آموزش، محیط عمومی فنی و حرفهای، قوانین دولتی، مطالبات مردمی، ارزشهای اسلامی، بلوغ فنی و حرفهای برای زمینه، سرمایه انسانی، منابع مالی، دانش مداری، ساختاری برای عوامل فنی حرفهای، برنامهای، موردی، فوقالعاده برای استراتژیهای ارزیابی، ارتقای سلامت جامعه، ارتقای رضایتمندی عمومی برای اثربخشی، نظارت بر حسن جریان، نظارت بر اجرای صحیح برای کارایی است.</span><span style="font-family:B Lotus;"></span></span></span></div>
<div style="text-align: justify;">this study was conducted in 1398 with the aim of recognizing the appropriate pattern of assessment and monitoring the educational performance of technical and professional colleges with emphasis on human resources. in order to answer it in this study, qualitative research with the descriptive - survey method was conducted with the views of 16 experts working in vocational school, through interviews, and then the outlook of 245 people, faculty members, employees of these universities have been investigated through questionnaire. Studies have shown that the component, time, cost, quality, flexibility, flexibility, quality, competence, technical maturity, public law, social values, technical maturity, technical maturity, vision for effectiveness, promotion of public satisfaction for effectiveness, monitoring of flow, monitoring, and performance monitoring are effective for performance evaluation.</div>
ارزیابی عملکرد آموزشی, منابع انسانی, دانشگاه فنی حرفهای
Evaluation and Monitoring of Educational Performance, Human Resources, Faculties of Vocational-Technical University
143
167
http://ihej.ir/browse.php?a_code=A-10-1458-1&slc_lang=fa&sid=1
abolghasem
bahri kemshani
ابوالقاسم
بحری کمیشانی
bahry46@gmail.com
10031947532846005516
10031947532846005516
Yes
Islamic Azad University of Rudehen
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
rashid
zolfghari zafrani
رشید
ذوالفقاری زعفرانی
rashid_zo@yahoo.com
10031947532846005517
10031947532846005517
No
Islamic Azad University of Rudehen
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
hasan
shahrakipor
حسن
شهرکی پور
hshahrakipour44@gmail.com
10031947532846005518
10031947532846005518
No
Islamic Azad University of Rudehen
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن